Tackar, är nog rädd att Hammer tokvinner tack vare sin Big Bag of DevGru.
Mac:
PCn är, kort och gott, bra. Det finns några småsaker som kräver lite engagemang, men så kostar den ju hälften av en LBT i samma mönster.
Det kommer upp en video review i framtiden, där jag belyser dessa skillnader, men kort listat är de:
Kangaroofickan var sydd hela vägen till kantet av PCn, bara i överkant dock, detta gjorde att det inte gick att skapa en "rektangulär ficka" för insert utan att tyget spändes upp oroväckande hårt i kanterna. Detta löstes lätt genom att sprätta upp ett par stygn och sedan sy ned trådarna. Lätt gjort utan större sykunskaper. Den funkar utan, men luckan drar hårt i kanterna med magasinen isatta.
Plate rest-stycket (alltså det stycke som håller upp själva ESAPI-plattan i västen) sitter i nederkant och inte ett par centimeter upp i västen som på LBT. Att sätta i den mindre storleken i västen (S i 6094A eller L i 6094B) gör att den inte riktigt vill upp hela vägen till toppen, vi snackar om en-två centimeter här så det är inget som vare sig syns eller känns.
Några trådar var inte kapade hela vägen in, man får gå runt ett varv med sax och bara klippa ner trådarna, inget att oroa sig för, de är ordentligt nedfästa och kommer inte att gå upp.
Ett pyttelitet minus är att tråden som håller ner webbingen inte är "bartacked" utan, precis som på Ferro Concepts, trippel-sydd parallellt. Det höll på min gamla Ferro, och det kommer att hålla här med.
Materialet är 500D Cordura och jag betvivlar inte att det är Crye-tyg, som han påstår. Det ser nämligen helt identiskt ut mot LBT med samma genomfärgning osv, vad som däremot är lite udda är att jag hittat flera ACE-loggor i tyget. Vad det var gjort för är oklart. Jag har snackat med honom (Kevin från TS) om detta och han vet inte heller varför de finns där, de fanns tydligen inte på tidigare batchar.
Jag är i var fall nöjd, för en väst som kostat 600 USD med frakt och ett gäng fickor är det en bra deal. Närmare LBT kommer man inte.
Tänkte först köpa en LBT (vilket jag faktiskt gjorde, men den var bara hälften rätt) så efter den episoden vände jag mig till TS, och jag är nöjd.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV -Task Force Insomnia