Efter mycket letande så har jag äntligen fått tag i en ÅF som skickar äkta uniformsbyxor utanför USA!
Så idag fick jag hem dessa skönheter:
Två par Liberty Uniform LawPro byxor i färgen Sheriff Brown, samt braiding längst med benen på bägge paren!
Valde braiding i två olika färger, då jag inte visste vilken jag skulle tycka om bäst, samt med ockepriset på frakten från USA så var det lika bra att köpa flera samtidigt. Ett par har en rand i färgen Gold, och det andra paret har en rand i färgen pink/tan.
Så nu börjar hela uniformen att arta sig:
Kitlist nedifrån och upp då:
- Liberty Uniform LawPro byxor med pink/tan braiding.
-
Safariland tjänstebälte
- Elbeco Duty Uniform skjorta i tan, med bruna detaljer
- Campaign hatt i brunt, med ljusbrunt band och rosett, svart nackband
Kvar att göra då?
Mest småsaker om man ska vara helt ärlig. Först och främst: tvätta uniformsskjortan. Den är fortfarande "blodig" efter zombiewalk och allhelgonadagen...
Ett hölster skulle också vara bra. Helst korgflätat safarilandhölster för 1911, så det är jag på spaning efter. Samt att ett par RayBan aviator solglasögon skall införskaffas. Då med spegelblank silverfinish, så man vet att det är ett ordentligt själlöst, ondskefullt sattyg till ordningsman man har att göra med...
Sedan skall polisbricka samt hattmärke införskaffas, men efter det är det bara att stena och rulla.
Riktiga patrolman skor då? Fuck it... jag har svarta "finskor", och de får duga gott. Någon måtta får det vara...
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...