Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Bilder på airsoftutrustning.
Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Inlägg av MODDAN »

I denna tråd kan vi med andakt föra meningsutbyte gällande de impulsköp av hobbyrelaterad karaktär som vi införskaffat under årets lopp.

Ni erhåller nu tillstånd att inleda sagda diskussion.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Inlägg av Le Gradovic »

Det var cirka 5 år sedan jag lät pensionera hobbyn, om så än bara tills glöden tänts på nytt.
Ändå räckte det med att i periferin skönja hur TS låtit formulera tråden för att utbrista (läs: Muttra för sig själv) "är det MODDAN måntro?"
Att sedan illustrationstråden inleddes med en av rikets finaste Skurkjagar-Pantrar undanröjde varje tvivel om upphovsmannens legitimitet.

Vackert! Alltid kul att se dessa för oss på västra sidan pölen ganska ovanliga bilar, än bättre i utländsk myndighets finkläder.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Inlägg av MODDAN »

Tack för de fina orden, Gardovic!
Fler fina bilder utlovas så fort besiktning m.m. är avklarad.
Sedan kommer jag göra trafiken osäker i Stockholmsområdet. Rosersberg m.m. så fort det blir spel där.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Inlägg av Callahan »

MODDAN är du med i CVPI Sweden gruppen på fejjan?

Grattis till en grymt nice bil.
Har också skaffat mig en Vic dock en civil version.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Härförleden införskaffade ting - Meningsutbyte 2021

Inlägg av MODDAN »

Det stämmer bra att jag är det.
Har väl till och med haft ett meningsutbyte med dig där någon gång eller så?

I vilket fall är det snart dags för registreringsbesiktning del två, Redux. Fick nedslag på tre struntsaker som jag absolut måste fixa enligt staten. Färdriktningsvisare bak var av typ 1b, men på en vikka skall det vara typ 2a tydligen. Fixar det genom att sätta fast externa dioder, sedan ersätter jag dem med 1999-2003 bakljus efteråt.

Måste också ordna positionsljusen fram då de tydligen var av fel färg, samt extraljus på prejkofångaren fram på grund av "synlighet för andra trafikanter". Det faktum att flera andra vikkor i Stockholm får köra omkring med helt oförändrade kofångare är tydligen helt orelaterat...

För att citera George Orwell: Vi är alla jämlika, men vissa är mer jämlika än andra.

Får väl se om man får vara med på Rosers Vice någon gång. Men jag verkar tydligen inte fin nog för att få vara med i den klubben. I annat fall är det skit samma så får man åka till Stråssa eller Tjärnan istället. Passar mig utmärkt.

Utmärkt fortskaffningsmedel du skaffat dig i vilket fall.
Får jag rekommendera ett stycke Federal Signal FireBeam med UltraFlash spegel fram? Valfri färg, givetvis, så länge det är rött.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Skriv svar