Ombygge G36c

Bilder på airsoftvapen.
r3hab
Inlägg: 8
Blev medlem: ons nov 14, 2012 8:52 pm
Ort: Sunne

Ombygge G36c

Inlägg av r3hab »

Ber om ursäkt om jag är i helt fel forumdel, fritt fram att flytta dit tråden passar :)

Så.. har ett litet projekt jag startat, enbart på papper och i mitt huvud än så länge, tanken är att jag ska bygga om min g36a till att likna G&G gr16 WASP.
Inspirationsbild; Bild

Ungefär hur jag tänk göra med g36an;

Mitt gevär levererades utan sid-rails, så 156mm 2x är beställda och borde dyka upp snart, nästa steg är att ta bort orginal järnsiktena, vilket är den enkla biten, att måla geväret anser jag också vara en av de enklare uppgifterna.
Jag måste även fylla tomrummet på bärhandtaget där järnsiktet satt, med ett picatinny modell mindre, alternativen är ett rödpunkt, eller bakstycket av ett m4 bärhandtag som på WASPgeväret, om det nu är möjligt, men borde vara 20mm picatinny fästen på dom.

Om jag ska genomföra projektet måste jag köpa en m4 stock adapter, runt 16 dollar, så 150kr med frakt ungefär.
Den svårare uppgiften är att få tag på en buffertube liknande WASP geväret, har kikat runt men inte hittat något som kan tänkas fungera, tar tacksamt emot tips!

Nästa sak är att byta ut flash hidern, som ni ser på 3D bilden så fanns inte WASP pipan tillgänglig, har även letat ÖVERALLT online för att hitta en flammdämpare som liknar WASP, men utan resultat, så där kan jag behöva anlita någon för att faktiskt tillverka något liknande.

Det är inte många som uppskattar utseendet på wasp bössan, men jag tycker den ser helt otroligt bra ut, så jag vill helst bara ha åsikter om ni tror detta bygge logiskt går att genomföra med ett bra resultat?
Tar gärna emot massa tips då jag inte har mycket erfarenhet.

Kan tillägga att ett RIS är något jag gärna skulle vilja sätta på, men det kommer isåfall ske när jag har mer plats i min budget, så jag börjar med det här upplägget.

Så vad tror ni, skrota hela idén eller ge det ett ärligt försök?

Franzie
Inlägg: 19
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:16 pm

Re: Ombygge G36c

Inlägg av Franzie »

Om du vill uppnå resultatet i bilagan är de väldigt lätt. bara måla om och sätta m4 stockadapter. å ha en standard buffertub.

Angående pipan så kan du skruva på en xm177 flammis. Den ser ut så som i bilagan.

Bild
Bössor är inte oförstörbara, ta med en extra=) Mina Affärsredovisningar
2*Mp5k || Mp5a5 || P90 || PDR-C || ICS M4|| G36c || Beretta || 2*Hi Capa || Hagelbössa....och ca 60 magasin=)

r3hab
Inlägg: 8
Blev medlem: ons nov 14, 2012 8:52 pm
Ort: Sunne

Re: Ombygge G36c

Inlägg av r3hab »

tack för ditt svar, hittade denna http://gunfire.pl/product-eng-115218973 ... pipe-.html
Lär passa på m4 adaptern?
flammdämparen är nog det närmaste jag kan komma, då det inte verkar finnas någon med det "skeva" mynningen som på WASP bössan.

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: Ombygge G36c

Inlägg av harlekin »

bygg på en m4 istället? :)

Dock så blir det nog en frän g36. ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

r3hab
Inlägg: 8
Blev medlem: ons nov 14, 2012 8:52 pm
Ort: Sunne

Re: Ombygge G36c

Inlägg av r3hab »

Det hade jag gärna gjort, och resultatet hade nog blivit bättre, men finns inte plats i budgeten för ett nytt vapen just nu tyvärr!

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Ombygge G36c

Inlägg av Frost »

Jag hade valt den här buffertuben istället.
http://www.ebairsoft.com/5ku96-pistol-r ... -5645.html
Istället för ett vanlig M4 rör.
Ser mer ut som WASP, förutom att den är helt slät.

Leta efter en patriot buffertube annars.
Dom tror jag ser ut som på bilden.

r3hab
Inlägg: 8
Blev medlem: ons nov 14, 2012 8:52 pm
Ort: Sunne

Re: Ombygge G36c

Inlägg av r3hab »

Blir nog den tuben, tydligen gratis frakt också! synd att dom inte hade stock adaptern på samma sida

9 december 2012, 17:06:

Så till färgen, vill ha matt camofärg, någon som målat själv och vet en färg som håller och ger bra resultat? en beige tan färg, vill inte få slutresultat med en gul bössa

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: Ombygge G36c

Inlägg av Dark Fox »

Biltemas plast primer hade kanske fungerat, dock är den lite ljusare tan. Osäker om den säljs fortfarande.
Delskapare av Airsoftpodden

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Ombygge G36c

Inlägg av ohman »

Krylon är strålande om du vill måla bössan, blir väldigt matt och fint, samt lättmålat. Det var någon här som hade använt färgerna från röda stjärnan med och rekommenderade dem.

Om du vill så finns även G36 rail utan fasta sikten, med uppfällbara istället. Jag har ett sånt som jag köpte från röda stjärnan.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/src ... andle-6821
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar