Stipple Bilder.

Bilder på airsoftvapen.
MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av MRV »

Stag; Är 100% med dig. men det ser du även på min bild. fick köra på känsla och det blev perfa just den delen :)

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Dj_komodo »

-100% på stag :p

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Majoren »

jag har dragit över lite med sandpapper, så att jag känner mig nöjd.. hur mycket brukar ni göra?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Dj_komodo »

Tycker det ser okej ut ;) Det du bör tänka till nästa gång är som Stag sagt tidigare i tråden, följ inte ett mönster när du stipplar (tex raka linjer) utan stippla helt random. Blir grymt mkt snyggare då, gjorde det misstaget med mina första stipplingar...

bilden tagen från Arnies airsoft: Bild

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Majoren »

okej! tack! blir ju grymm "how to" tråd de här nu ;)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Thinker »

Är inte riktigt fan av stripple, men gjorde det på en av mina pistoler för jag ville testa, så jag gjorde det på min moddade Mk1 med egen gjort Lasergrip eftersom jag kan göra en ny om jag skulle blivit helt missnöjd med det. Funderar dock på att göra om greppet och 3D printa ett nytt IR lasergrip i LayWood Cherry trä istället och lägga in en metall logga, men detta är en pistol jag aldrig använder så har inte motiverat mig lägga ner mer tid på den.

Bild
http://sv.tinypic.com/r/evbdro/8
This space intentionally left blank

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Dj_komodo »

Nyaste stipplingen av min m&p:

Bild
Bild

testade igen på min ASG/KSC G19: gick lite bättre än förut men fortfarande svår&konstig lower att stippla på...

Bild

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Stipple Bilder.

Inlägg av Majoren »

Alldeles nystipplad G18C! (Cyma cm030) (och min bortförklaring till den inte så bra bilden, dåligt med ljus vid 23:20)
Bild
Bild
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Skriv svar