Projekttråd Ruger mini 14 (ac556) WIP

Bilder på airsoftvapen.
700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Projekttråd Ruger mini 14 (ac556) WIP

Inlägg av 700mb »

Efter en mycket lång paus med andra projekt såsom min E11 och motorcyklen har jag tänkt att äntligen slutföra detta projekt. All min tid ifrån bygget har dock inte varit i onödan! Har lärt mig en massa nytt och har en hel del idéer som kommer göra detta ännu bättre än tänkt.

Ett utav problemen som irriterade mig var manöver hantaget, den hade en förmåga att hoppa ur sitt spår och själva guide ringen som gled på pipan låg inte rätt vilket gjorde allt trög och slö. Tidigare var den fastlimmad guiden men nu borrade jag upp den och drog en skruv rätt igenom den istället.

De falska skruvarna på sidan kommer nu istället för att limmas att gängas och skruvas in i metallådan, 2mm räcker faktiskt att gänga och ger cirka 3 gängor i m4 :lol: Men det håller!

Det jag gjorde nu är att göra metallådan perfekt så den följer med träet och blir en naturlig del i träkolven och inget utstickande eller udda. Finns lite mer spacklingarbete och axelkolven har lite rum för förbättring. Jag kommer inte göra nåt på träkolven förens metallådan och träet är fastlimmat med varandra. Det som ska göras nu är allstå göra den klar för lackeringen, kommer lämna in den för en 2 komponents lack som är hållbar och robust.

Den tråkiga nyheten är dock att jag inte kommer göra detta förens jag har ett fast jobb och en mer disponibel inkomst. Förhoppningsvis så kommer jag kunna skicka in den på lackeringen inom snart men det är inte riktigt upp till mig ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar