Övriga vapen 2014 - Bilder

Bilder på airsoftvapen.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av Majoren »

Bild

Nyligen satt ihop hela bössan igen, dragit om elen så att jag kan ha batteriet i magasinet istället. Ny Guarder Infinite Torque-Up motor isatt och ny pistong väntar på att sättas i. de två sladdarna som hänger utanför nu ska jag löda fast på en tryck knapp så jag kan mata magasinet på det sättet.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av MODDAN »

It done got SWAT-ified...
Bild

Kitlist:
- APS CAM870
- SpeedFeed Mk I kolv samt förarm (drop-in fit).
- APS hagelpatroner.

Passar numera även perfekt i RS vapenlås med korrekt förarm på. Ställer man också in höjden på låset lite bättre är inte ens siktet ivägen:
Bild

Kvar att göra:
- SureFire DSF-870
- GG&G 1084 Remington 870 Front Sling Attachment
- GG&G 1129 Remington 870 Rear Single Point Sling Attachment
- Blackhawk Universal 3 Point Swift Sling
- Side saddle?
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av pompe88 »

Senaste tillskottet i familjen, Tänkt att användas till PA scenarion o mer rollspelande/lajvande airsoft scenarion. Köpte den mycket för att jag gillar modellen o har planer på att kanske transplantera över innehållet till en kpist M/45 i framtiden om jag bara hittar en lämplig kropp till detta potentiella frankenstein bygge, men som synes i xeno-morpheus post ovan så har det ju gjorts förr

Magasinväska till m/45 passar utmärkt både i stil o funktion till denna, de enda magasin som finns är realcap så skall jag spela mot AEG så blir det nog till att fylla benfickorna med, då 5 magasin kan va lite lite (4 väska 1 i bössan) Blir premiärspel i helgen om allt vill sig väl, återkommer med en recension när jag lärt känna de lite bättre. Första intrycket är dock gott, hela utsidan byggd i stål o cncád Aluminium i den unika gearboxen, ingen djefla zinklegering någonstans.

Bild
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

niccman
Inlägg: 4
Blev medlem: tis mar 04, 2014 11:09 am

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av niccman »

En trevlig L85A1 plus sikte som komplement till min DPM loadout

Bild

4 november 2014, 17:06:

Plus min MP5 som passar perfekt till Piket/NI/Umbrella Loadout (nån som ställer upp på Umbrella impression på nästa Sci/Fi mässa?)

Bild

pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av pompe88 »

fått hem lite nya delar, fällkolvs adapter, battlelink stock, en bunt p-mag o lite el för att få plats med batterierna i stocken. För att få gångjärnet att passa på PTW o dess kloner krävs en del modifieringar pmà om du funderar på att skaffa en själv.

fick även hem mitt 1.2-5 visionking sikte med belyst ringriktmedel, mycket nöjd med det ! Ser lite stort o malplacerat ut på CQB uppern men man vill ju testa direkt :-)

Bild

PS: måste även tillägga att även om jag inte testat dem i spel ännu så P-Mag är ju underbart ! vilken skillnad i vikt, 1 mag är inte så mycket men jag brukar ha med mig 6-7 st o det blir lite tungt efter en 8 timmar
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av Majoren »

Kocken149 skrev:Är nu klar med min US ARMY 10th mountain gunner bössa och är nu nöjd. Den ska vara helt korrekt nu.
Kitlist:
G&P m249
RS hydraulic buttstock
RS 100rd tygmag med ett ner moddat G&P magg i.
RS länk med deaktiverade 5.56
RS fixed gasblock med frontkorn
RS flamdämpare
RS bärhandtag med pipfäste
RS rail accessory system (dom ris som sitter på airsoftbössor är inte korrekt för vanlig grunt bössa)
RS frontgrepp
RS improved bipod
Repro elcan

Internt:
KWA 2GX gearbox med goa saker i.
PicoSSR2 mosfet.
Prometheus 6.03 pipa.
Madbull röda gummi.
Bild
Bild
Bild
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

elstupido
Inlägg: 28
Blev medlem: ons maj 16, 2012 2:28 pm

Re: Övriga vapen 2014 - Bilder

Inlägg av elstupido »

G&G AK5C

Hyffsat färdigbyggd, det enda som ska fixas är ett annat rödpunktsikte.

Det som sitter på:
-Billigt rödpunktsikte
-EA 3x Magnifier w/ 30mm QD Flip-To-Side Mount
-G&P Laser Destinator and Illuminator (Red)
-MFT React Short Vertical Grip
-Vapenlampa, tror det är en Surefire.



Bild

Bild

Bild

Låst