Custom TM Hi-Capa byggen.

Bilder på airsoftvapen.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av Majoren »

tack!
Gillar greppet jäkligt mycket... känns som stippling (min stippling) x 10. :) dock hade jag kört på greppet utan ögonen, om jag hade vetat att de fanns. (http://www.a-airsoft.com/index.php?rout ... uct_id=682)

alright tack!

Edit, fick förresten en ide om det du sa om 5.1 slide på 4.3 och hur man möjligvis skulle kunna göra det snyggare.. Såg också dina mods på slides/lowers
Om man gör ett snitt där jag markerat så får man det lite mer "jämnt" eller iallafall så att det passar bättre ihop.. Tror det skulle kunna se häftigt ut.. vad säger ni?
Bild
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av famidrive »

Majoren skrev:Edit, fick förresten en ide om det du sa om 5.1 slide på 4.3 och hur man möjligvis skulle kunna göra det snyggare.. Såg också dina mods på slides/lowers
Om man gör ett snitt där jag markerat så får man det lite mer "jämnt" eller iallafall så att det passar bättre ihop.. Tror det skulle kunna se häftigt ut.. vad säger ni?
Hmm...de där "ögonen" ska förresten föreställa 'infinity' logotypen. Lätt att missta dock. :)

Jodå, det skulle nog se riktigt trevligt ut med den skärningen! Fast för att det ska se riktigt bra ut så får du nog
på något vis täcka över det, annars kommer det att kännas lite 'billigt' om man jämför med de andra grejerna
du har fläskat på med. :/ Bästa hade varit om du kände någon som har en CNC fräs som kan kapa åt dig.

Råkar du ha originalsiktet till 4.3an till salu? Då jag tyvärr tappat bort mitt. :/

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av Majoren »

jaha.. då förstår jag, det ska alltså föreställa infinity symbolen också då xD clever xD

Nja tror inte jag gör det tyvärr... tror du inte det skulle kunna bli snyggt om man sågar/filar och sen kör på med sandpapper då? lär ju bli en jämn yta.. och sen att man lägger på svart färg där.

Nja jag vet inte det xD jag tror jag vill ha kvar orignaldelarna om jag skulle få för mig att sälja den eller sätta på orginaldelar igen. men det måste väll finnas 4.3 sikten eller?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av famidrive »

Om du tänker leta efter sikten till 4.3 så kan du stanna där med tanken.
Det finns inga andra än originalen, tyvärr. Sån är marknaden... 4.3an blir
fullständigt ignorerad även fast den är riktigt bra. Hoppas att UAC eller nån
lyckas hitta på ett fint ny bas till den.

Jag slipade faktiskt ner 4.3 siktet, men det slutade där...då flikarna blev
deformerade på något konstigt vis och vägrade att passa. När jag försökte
leta upp det igen efter ett tag så hittade jag det inte längre.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av Majoren »

låter ju jäkligt korkat...

haha, snopet. men mina är inte till salu tyvärr!

Har beställt dessa jag tänkte modda på ^^
http://www.airsoftglobal.com/shop/index ... s_id=17872

Eftersom jag vägrar att ha rödpunkt på pistol så tänkte jag köra på vanliga istället, dock måste det slipas och limmas på metall (går det?)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av Majoren »

hahha, när du återfinner minnet kan du ju skriva här eller skicka pm :P

2 oktober 2014, 12:31:

Då har man filat klart då, blev väldigt nöjd! Tänkte ge min på inifnityloggan sen.. se om jag kan få till något snyggt!
Bild
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av famidrive »

Ganska sjysst måste man säga! Hur har du tänkt att färga den delen du filade bort?

Här kommer en uppdatering på min 4.3.
Jag beställde en mantel från Guarder...min absolut första från det märket. Jag fick med
instruktioner om hur man skulle modifiera blowback housing för att få den att passa,
Det räckte inte. Efter en tids fundering och studerande av manteln så märkte jag skillnader.
Blev nöjd med utseendet när jag var klar dock.
guarder-slide-fitment.jpg
hicap43.jpg

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av baracken »

Tänkte på en sak och den här tråden verkar bäst att fråga i, fungerar det att sätta en 5.1 mantel på en 4.3?

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av famidrive »

baracken skrev: Tänkte att jag skulle börja med en 4.3 och sätta en 4.3 helmetall mantel
på och senare ha en komplett uppgraderad 4.3 mantel och en 5.1
(alltså med blow-back, nozzle, pipa, hop-up mm)
Det går alldeles utmärkt att sätta en komplett 5.1 mantel på en 4.3 kropp.
Det enda du behöver se upp med är vilket märke av manteln du köper.
Vissa passar sämre än andra och kräver modifikationer. (Exempelvis Guarder).

18 oktober 2014, 20:32:

Nu har jag äntligen fixat siktet. Det var så att man fick fila lite. Sen banka in med klubba och något platt föremål och
se ifall det går för tungt, om det gör det...så var det bara att fila lite till och testa igen. Till sist klämde jag dit en droppe
'glidmedel', sen gick det lite enklare.
limcat1.jpg
limcat2.jpg
limcat3.jpg
Tog lite bättre bilder på 4.3an också. Fattas fortfarande delar tills jag känner att den är färdig...har inte
bestämt mig ifall jag ska ha en finare lower receiver eller ej. Men kontroller måste fixas. Och grepp.
Fick en fin magwell på posten av Majoren.
431.jpg
432.jpg
433.jpg
434.jpg

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Custom TM Hi-Capa byggen.

Inlägg av famidrive »

baracken skrev:Har en fråga till, fungerar alla slides även till xtreme 45?
Ni får säga till om det inte är okej att skriva frågor här :-P
Ser inget fel med att fråga. :) Vad jag vet så funkar säkert alla slides till
x45 också. Det enda som är annorlunda med den är att de skjuter full auto...
då är det, om jag inte minns fel...ett par delar i 'hammer assembly' som är
lite annorlunda.

10 november 2014, 12:56:

Uppdaterar lite med 4.3an.
431.jpg
432.jpg
433.jpg
434.jpg

Skriv svar