Bilder MP5..

Bilder på airsoftvapen.
twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Bilder MP5..

Inlägg av twoface »

Skulle vilja se bilder på era MP5or i alla former och storlekar, kanske hittar man lite inspiration att bygga vidare på, skriv gärna vad som är gjort osv. :-)

Kan väl kicka igång med min:
(Den mycket taktiska ljusstaken är bara med för att inge respekt och fruktan ;-) )

TM MP5 SD5
CA metallkropp
CA kortad siktesbas
King Arms röd/grönpunkt m förhöjd mount för att kunna använda kornsikte
G&G G.A.R.S.
CA lamp/laserfäste för kornsikte
Noname lampa
Swiss Arms aluminium frontgrip

Bild

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av JonathanRL »

Bild

Galaxy / Umarex MP5K P(ink)DW
Low Mount
Aimpoint Micro T1 Kopia
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av Lazt »

mp5pdw.jpg
HPA MP5k pdw, byggd på en CA MP5k, SRC metallkropp och lite customdelar, nån RS-kolv som är stabil som fan och en dämpare som döljer en längre innerpipa så jag får upp den i 130ish utan att skruva för hårt på trycket.
Skön rekyl och härligt ljud.
Senast redigerad av 1 Lazt, redigerad totalt 0 gånger.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av twoface »

Lazt: Är det något gjort med pistolgreppet? Sökt länge och väl efter grepp med lite mer ergonomi än det vanliga "släta" utan framgång :-/ eller är CAs grepp så från lådan? :-)

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av JonathanRL »

Pistolgreppet är av den äldre sorten. Det är inte lika vanligt, men inte speciellt svårt att få tag på.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av twoface »

Okej då är jag med :-) funderat annars på sånt där haug grepp eller vad det heter, universal/slip-on till pistoler.. det borde väl funka annars?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av ohman »

Funderade (funderar?) på att bygga en sån här av en MP5, men nu lutar jag åt en annan bössa istället. Men cool är den!
Mp5 Swordfish, bilden är för stor (inte min) för att visa direkt. Men det är i alla fall en Mp5 med ett swordfish-kit på, samt guarders breda handguard.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av twoface »

Måste ju hålla med om att kitet får den att se rätt elak ut även om jag har lite svårt för "köttklubbe" fronten :-P ser ju ut som man kan hamra sönder både det ena och det andra med den där :-P

26 juli 2013, 11:27:

Något jag börjat kolla på mest som en kul grej är att försöka bygga en BB LED counter "likt det på bössorna i alien-filmerna" sätta en sensor i ljuddämparen som känner av när kula passerar, kontakt i magbrunnen som "återställer" räknaren när man sätter i nytt magasin och led display på stocken. Kör bara med std mag så blir ju isf kalibrerat efter det. Har ju stor elektronikfirma som håller till våningen under mig som pysslar med sensorteknik, kretskort och microprocessorer m.m. m.m. och att farsgubben är arbetsledare där på elektroniksidan underlättar ju :-) tror ni det kan vara något eller bortkastad tid? Arbete och material får jag i det närmaste gratis förutom sensorn.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Bilder MP5..

Inlägg av G-Enis »

Såhär ser min Mp5'a ut idag.
Bild

Kortfattat kit-lista:
Inuti: Systema gearbox, AWS Raptor mosfet, Prometheus pipa
Utanpå: Future Energy pistolgrepp, moddat VFC lampgrepp, Aimoint T1 kopia på medium mount, Classic Army metallkropp.

Har endel delar att bygga om den med, så den ser i princip annorlunda ut varje vecka :)

Här är några andra utföranden (samma bilder som jag la i "Övriga vapen 2013 - Bilder"-tråden)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Skriv svar