Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Bilder på airsoftvapen.
Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Grim Nyberg »

Tänkte jag skulle dela med mej lite av "work in progress" bilder på mitt nya hagelprojekt.

Jag har lyckats få en "S-stock" över från min M870 som jag tänkte göra något kul med.
Har en billig kina Benelli M4 men som är bra i drift och skjuter 3 skott åt gången till skilnad från G&Ps hagel som bara skjuter ett.

Den tänkte jag att jag skulle göra något kul med och få på S-stocken.
Jag tänkte redan från början att det förmodligen kommer gå lätt på eller rätt åt helvete.
Resultatet är i nuläget en kompromiss.

Så här såg bössan ut från början. (Just denna bilden är inte min men för att beskriva hur originalkolven ser ut.)

Bild

Att plocka av kolven är rätt krångligt och specialverktyg fick tillverkas eftersom det inte finns insexnycklar som når så långt in genom kolvröret där skruven sitter monterad.
Men när kolven väl var av så fanns det massa skit i vägen för att S-stocken skulle passa jämt emot då den är avsedd för G&Ps M870 hagel.
Detta fick sågas av ihop om att gängningen i metall skulle vara kvar separat.

Bild


Gängningen satt inte alls kvar separat utan efter att man sågat av det så var det ett tomt hål rakt in till alla internals.

Så nu håller jag på att tillverka en platta i metall på ett par mm tjockt stål format efter huset som man täpper för hålet in med och skruvar fast i sidorna då "väggarna" i huset är så pass tjock och stabila.
Efter det gängas plattan för skruven som håller fast kolven samt lackas mattsvart.

Så här ser det ut i nuläget även om det inte är fastmonterat än.

Bild

Bild

Bild

Plattan håller som sagt på att tillverkas och återkommer med mer detaljerade bilder inom kort!
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av TwinkleDew »

apsexigt ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Paxz »

Simpelt och snyggt. Impressive!
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Stag »

Jag fattar inte hur en sån kolv fälls ut? Kollar man på bilden där den är infälld så är gummiplattan uppåt. Jag ser inget sätt att rotera ner den så att den hamnar bakåt i vertikalt läge?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Nitisk »

Vrida den först åt sidan 180° och sedan ner 90°?

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Grim Nyberg »

Japp
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av Stag »

Aha! Det var för enkelt. :D Ser mycket nice ut iallafall!
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

stelbent
Inlägg: 74
Blev medlem: mån jan 07, 2013 8:03 am

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av stelbent »

Kan du ta en bild eller två på bakstycket efter att du sågat upp det så att man kan se hur mycket man vågar såga bort?
Jag vågade inte såga bort något i bak för jag var rädd att förstöra springguides och whatnot. Annars ser det fett ut!!

osito
Inlägg: 22
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Benelli M4 får custom S-Stock från en M870

Inlägg av osito »

Mycket trevlig mod! :D
Själv planerat en M3 -> M870 MCS breacher mod, men svårt att hitta RS delarna som behöves samt priset är lite högt :P

Nu är jag iallafall ganska säker på att man kan få på revolver greppet, när du fick på denna :D

Skriv svar