AR-15 - Diskussion - 2013

Bilder på airsoftvapen.
Trolliver94
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jan 16, 2013 9:22 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Trolliver94 »

För att jag kan ;)

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Seraph »

Nice Baje! Dock ser det lite konstigt ut med 10.5" pipa och shortdot om du vill ha impression. Byt ut den mot en 14.5" pipa (det finns säkert någon förlängning som du kan skruva på så slipper du byta hela pipan) så blir det rätt ;) Sen skulle jag byta ut H&K frontsiktet eftersom det inte används av Delta. Eftersom du inte har något bakre BUIS så kan du till och med ta bort det helt och hållet, man ser ofta Unit guys utan BUIS i samband med snabba uppdrag.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Opus »

Varför skulle det vara "fel" med shortdot på 10,5 pipa ?

Snygg bössa Baje ! :)
EH5 | TF Platypus

Baje
Inlägg: 90
Blev medlem: tis maj 08, 2012 12:01 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Baje »

Tack för tipsen! Spelar numera uteslutande med shortdot siktet, funkar toppen även för tight cqb för min del, är så inkörd på det. Har lång inner och ytterpipa ute, och korta pipor inne, förstår att det kan se "fel" ut impression-vice dock! Bra tips med främre siktet likaså, toppen! Tackar!
Dirty South Delta
-Sine Pari

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Seraph »

Opus: Därför att en 10.5" AR egentligen inte är träffsäker nog för att användas på de avstånden en shortdot är ämnad för. Det finns säkert de (inte minst civila) som någon gång har kört en sådan setup ändå, inte minst om man tittar på AR-15.com, men när det gäller Delta (eller någon annan enhet för den delen så vitt jag vet) så använder de inte shortdot på 10.5". Orsaken varför de inte skulle göra det är troligtvis dels det jag sa om träffsäkerheten, men även att ett sådant sikte dödar situational awareness (vet inte vad det heter på svenska) genom att skapa momentant tunnelseende och är därför väldigt ofördelaktigt på nära håll. Om förstoring krävs på kortare avstånd används i första hand magnifiers eftersom dessa kan vikas undan.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Opus »

Påstår inte att det kanske är optimalt i alla situationer men att säga rakt ut att det är fel, när det tydligt används...känns lite dumt !
Samma när det kommer till magfickor på "fel" sida...det är inte optimalt men används ändå av olika anledningar. Du borde kanske börja tänka lite mer utanför boxen ;)

CAG ?
Bild
Vet att jag sett fler bilder än den men orkar inte leta igenom 100-tals bilder

Devgru
Bild

Var ju även uppe EOD bilder för några år sedan, där alla körde 10,5 pipor och någon form av shortdot. Vet att det var några här som apa-efter, efter att bilden kommit upp.
Siktena är ju fortfarande 1-8x (eller liknande), så förstoringen kan ju användas efter behag.
Vet att det du säger om användandet stämmer men några föredrar det tydligen...
EH5 | TF Platypus

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Seraph »

Vad gäller Tom Spooner bilden så går det inte att se om det är en 10.5" eller 14.5" så den går bort imo. Om du hittar bilden du pratar om med Delta och 10.5" med shortdot så får du gärna visa den. Jag säger inte att det är fel, jag säger att det ser fel ut i mina ögon av de orsaker jag tidigare nämnde och eftersom det rör sig om en impression vill jag gärna veta tanken bakom. Jag säger inget som jag inte får från trovärdiga källor, i det här fallet någon som jobbar med Delta dagligen. Om han sedan visar sig ha fel så är jag idel öra. Han känner vidare Tom personligen så jag kanske borde fråga exakt vad han har på den bilden. Jag delar med mig av den informationen bara för att hjälpa Baje (och andra) i sin impression.

Vad gäller min kommentar om magpouch på "fel" sida (som inte hör hit och jag skrev för övrigt aldrig att det var fel) så är jag inte intresserad av att blint klappa på axlar. Jag ifrågasätter det som visas i bildtråden därför att jag är intresserad av att veta hur vederbörande har tänkt. Det har ingenting att göra med att inte tänka "outside the box". Det är ju trots allt en "diskussion", som titeln på tråden säger. Om man inte får komma med konstruktiv, välmenad kritik förstår jag inte syftet med den här tråden över huvud taget.
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Erka »

Olaman: hur många organ fick du sälja för att få råd med den där? ;)

Mrandrenv
Inlägg: 22
Blev medlem: tor jan 03, 2013 9:10 pm

Re: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Mrandrenv »

Har märkt att en del sätter en magnifier framför sitt reddot sight? Är det inte alltid ett sikte i magnifiern? Hur kommer detta sig? :) /Noob

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: AR-15 - Diskussion - 2013

Inlägg av Nitisk »

@Mrandrevn
En magnifier kan man säga bara är en kikare som man sätter innan siktet. Alltså inget sikte i sig själv.

Låst