Posing 2013 - Diskussion

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av p33krN »

Tackar Nixon.

Fungerar väldigt bra. Använder det mest för söndagsspel då man kanske inte vill springa runt i tunga direct action-kit.

Väldigt rörligt och svalt. Daypacken håller lagom mycket vatten för ca 12-timmar. Får även med ett jetboil, frystorkat och diverse bra-att-ha-grejer. Chestriggen får plats med 4 magasin, ganska snabba att få fram, men inte lika snabbt som på en platecarrier med t.ex. kywi-fickor. Sen platsar också puxing-radio där och har man lite anteckningsblock, snabbladdare i den andra utilityfickan.

Inte tänkt att efterlikna nån speciell enhet. Men jag plockar grejer från min MARSOC-impression.

Här får ni en extrabild på resten av grabbarna jag kör med, som bygger liknande kit:
Bild
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Nixon »

Nice. Men det slår mig hur stor skillnad det är på visibilitet på tan-riggen till höger och era andra två. Bra lärdom för mig som skaffat lövjacka.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Runner »

[quote="NSW01"
Runner skrev:

Jo Runner, man kan KÖPA Krsk90 civilt, så där har du fel.
Kan det vara så tror du att han har fått skiten tilldelad, bara det att FMLog inte hänger med övriga världens tempo???

Nej för då bryter han mot sitt avtal om att inte använda sin lånade materiell till krigsförskönande aktiviteter.


Så här säger FMV om ärendet!

Hej FMV!

Jag undrar vad ni säger om att kroppsskydd 90 säljs på hemsidor direkt till privatpersoner.

Får skydden ens säljas av e-handlare? Får privatpersoner köpa dem?


------------

Hej!

Ibland dyker det upp materiel på marknaden som inte borde finnas där. Var handlarna köpt in materielen är svårt eller omöjligt att spåra.
All materiel som Försvarsmakten avvecklar genom försäljning går genom Försvarsexportmyndigheten (FXM). Den här typen av materiel har inte sålts eller kommit från Försvarsmaktens förråd.

Om du vill ha Försvarsmaktens syn på detta föreslår jag att du kontaktar enheten PROD MATERIEL Försörjning. Det är de som beslutar om vilken materiel som skall ut till försäljning. Försvarsmaktens växel är 08-788 75 00.

robovich
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jul 16, 2012 4:47 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av robovich »

du hade ju haft rätt om jag var anställd. vilket jag inte är.


men det har gått över 3 veckor, jag har släppt detta nu. gör det du med.
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Kether »

Runner...

Lägg ner... det går att köpa Kroppskydd 90 civilt. Bland annat hos de handlare som säljer försvarsmaktens överskottsmaterial.

Diskussionen slutar därmed här.
Punkt slut.

Låst