Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
[S1] Snygg
Inlägg: 50
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:03 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av [S1] Snygg »

Slänger upp lite fler bilder. Potatiskvalla alá ingame-bilder på alla utom de två sista bilderna. Näst sista bilden är från en övning med vårat lagfordon, och sista bilden är från en annan SIB-övning. De två sista bilderna är fotade av Acepalm/GU06, så kvallan var betydligt bättre än mina mobilbilder.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Acepalm »

Posingdel till trots, men SB01 är också en fastmedlem i Gungnir ;)

Full aktivitet i Gungnir! Pajeron är under uppbyggnad och börjar mer och mer likna något användbart. Bilen byggs i första hand med ett "modifikations/tillbehörspaket" i åtanke, alltså att vi utrustar fordonet med bolt-on tillbehör och enklare modifikationer som man skulle kunna träffa på i ett syfteskonverterat annars civilt militärfordon. Personligen anser jag detta vara en bättre approach då man normalt aldrig skulle se en 90-tals pajero i strid idag såvida den inte tillämpats för användningsområdet, och ingen militärmakt i världen skulle börja ingenjörsrita bepansring och hållbarhetsmodifikationer på ett såhär gammalt fordon då det är en kraftig kostnad i sig, således kommer vi inte ha formanpassade skyddsplåtar eller innovativa lösningar på det här fordonet utan förlitar oss istället på utrustning man normalt skulle kunna hitta i en tillägsutrustningslista eller motsvarande. Fordonet kommer ha kommunikation på UHF såväl som VHF-nätet med högeffektsantenner och separat batteri. Rökkastare med elservon som avfyrning/tändningsmekanism är på ritbordet och belysning skall inhandlas. Värmekamera till tornet inhandlas denna vecka och skall monteras i direkt anslutning till tornvapnet för att underlätta spaning nattetid. Planen i nuläget är att bygga och montera tornet samt komplettera sidor och front med S.L.E.R.A. Reaktivt Pansar i högst civil tolkning :roll: Förslag och synpunkter till bygget är mer än uppskattat! Kommentera hemskt gärna!

Slängde ihop lite snabba bilder idag innan hemfärd från garaget, håll till godo!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av harlekin »

Satan så cool. :)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Andy
Inlägg: 59
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:55 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Andy »

Helvete vad cool bil!

PM:a mig gärna angående rökkastare då vi i vårt lag också har lite funderingar på att montera sådana på våran framtida lagbil.

mvh
Andy
Ad gendum Cum Praecisione

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Acepalm »

Bild
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Acepalm »

Lite bilder från Berget! Finnarna i MCT är våra preem-favoriter från VKJ :geek:

Bild

Bild

Bild
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Acepalm »

Måste tyvärr meddela att Task Force: Gungnir bryts upp och tappar fr.o.m. en tid tillbaka 5st av våra spelare där inkluderat jag själv. [S1] Snygg här på forumet kommer fortsätta hålla ställningarna i TFG:s regi och upprätthåller med lite tur även någon form av aktivitet. Vad planen för framtiden är vet jag inte i nuläget men kan gladeligen tillägga att för en gångs skull skiljs ett lag av olika viljor och strävan inom airsofthobbyn och inte av någon form av bråk eller personliga problem inblandade. Vi är alla vänner och kommer med sannolikhet även att samöva i framtiden.

Vi som byter inriktning är: GU06 (Jag), GU04, GU03 samt GU05.
GU07 verkar dessvärre lägga ner hobbyn såvida inget magiskt sker kommande tid.

Tackar för mig under den här täckmanteln och hoppar vidare till nästa! Väl mött på övningsfältet!

/Christoffer

Och då detta är en bildråd så ställer ju såklart SB01 upp på lite posing!

Bild

Bild

Bild
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Andy
Inlägg: 59
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:55 pm

Re: Task Force Gungnir 2012-2013 75th Rangers

Inlägg av Andy »

Helvetes jävla Swagboat!
Ad gendum Cum Praecisione

Skriv svar