Close Quarter Combat Frysen

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
D-Vince
Inlägg: 26
Blev medlem: ons maj 23, 2012 5:17 pm

Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av D-Vince »

En liten film jag och en vän gjorde hos Frysen Airsoft.
Mycket info finns i länken men ställ gärna frågor

ÖGONSKYDD SKA ALLTID ANVÄNDAS! Något som jag visar på sämsta möjliga sätt i videon

tack

https://www.youtube.com/watch?v=RQ1T5t9Lhws

/Seger
Kolla in och prenumerera på min Youtube kanal! http://www.youtube.com/user/VargFtRazer?feature=guide

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av Nixon »

I like it. Jag skulle iofs inte kunna säga om det var soppigt, men det ser coolt ut!
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

D-Vince
Inlägg: 26
Blev medlem: ons maj 23, 2012 5:17 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av D-Vince »

Haha tack, det är mest en video för att visa upp min utrusting och frysen på ett lite coolare sätt, om det hade varit måltavlor utplacerade på banan kunde det nog sett bättre ut
Kolla in och prenumerera på min Youtube kanal! http://www.youtube.com/user/VargFtRazer?feature=guide

Cajun Boxer
Inlägg: 15
Blev medlem: tis maj 29, 2012 10:02 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av Cajun Boxer »

Ser bra ut! Se till att ha på dig skyddsglasögon nästa gång :)

Jag tänkte på ett par saker som du kan titta på för att utveckla din spelstil mot vad vi i November India brukar förespråka när vi utbildar. Jag skulle säga att vår spelstil är fokuserad på HSLD och realism. Jag menar inte att detta är något facit utan endast tips.

-Korsa inte benen när du går sidledes, då är du väldigt sårbar om du skulle gå in i ett hinder eller tappa balansen.
-Tactical reload som de visar från 0:50 i denna videon är ett snabbare sätt att få bulor i vapnet igen.
-Försök att aldrig sänka vapnet längre ner än precis under ditt synfokus när du går i det öppna, detta så du snabbt kan höja det och skjuta.
-Du växlar grepp om vapnet mellan att ibland hålla främre handen om din ficklampa/grepp-kombination och ibland om magasinbrunnen. För att snabbt kunna ta ett stadigt grepp skulle jag sätta ficklampa/grepp-kombinationen där det gör dig stadigast.
-Du håller kolven mot axeln men om du skulle skjuta en riktig M4 så skulle du snabbt få ont och tappa stadighet. Flytta in kolven längre in mot bröstet istället.
-Ljuddämpare skulle jag säga är helt onödigt i CQC/CQB.

Framförallt är det gött att folk tänker på sin spelstil och utvecklar airsoft.
H4x på gamla forumet.
Chili mac never lets you down...

Valinath
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 01, 2012 8:37 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av Valinath »

Ser riktigt fint ut!

Har en liten fråga, vad är det för sele på första vapnet?

/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)

D-Vince
Inlägg: 26
Blev medlem: ons maj 23, 2012 5:17 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av D-Vince »

Det är en enkel One-Point Quick Detach sling där den fästes på Rail systemet. Okänt märke så antagligen ACM :D
Kolla in och prenumerera på min Youtube kanal! http://www.youtube.com/user/VargFtRazer?feature=guide

Valinath
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 01, 2012 8:37 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av Valinath »

Ah, tack :)
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)

larseriklindstrom
Inlägg: 48
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:52 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av larseriklindstrom »

Nu ska jag ge syra till tråden. Utrustningen ser ut att vara anpassad efter dig i sib/cqb så det är riktigt bra.
Lite anala saker på rörelserna nu, saker du kan testa och se om det får dig att klara dig längre i spelen.

Alla vapenhandsbyten, gör det i skydd. Beskjuten i rörelse och ingen hand på avtryckaren är ingen hit.

Omladdning, prova L-shape omladdning så har du magasin ur vapnet kortare tid.

Vad händer vid 0:36? varför sänks vapnet sedan höjs? vi ser ju inget in i åt höger. Bara olika mål eller hjärnblödning?

1:44 huvudet ut... sen kom vapnet upp. prova backa och höj vapnet, sedan titta ut.
Flera gånger lyfter du vapnet samtidigt som du börjar rörelse utåt/börjar luta ut. Jag vill se att du har vapnet lyft innan du sticker ut i hetluften.

Cirkulera runt dörrkarmarna, du gör en rörelse nu som blir mera kliva ut-rotera. Om du tänker att flamdämparen är vridningscentrum och dina fötter går längst ut i cirkeln samt att du placerar flamdämparen precis vid dörrkarmen så är du ett ännu mindre mål. Du måste inte heller göra det lika fort som det du gör nu, det du gör nu måste göras fort för att du är ett helt mål från början. Att cirkla runt karmen ger dig en chans att gå bakåt vid beskjutning också.
Syns hyffsat vid 1:09 och 2:49 att motståndarna har en sekund/halvsekund på dig när ljuddämparen far ut åt sidan.

sista rövgrejen: Det är inte en ak74, det är en ak105.

Fortsätt öva! Skitbra att du övar, många spelare spelar enbart och lär sig aldrig något nytt. Men fundera på om det är något du behöver förändra och något du ska försöka träna bort helt så du inte gör ett mindre bra val i spel vilket resulterar i en onödig träff.
Lägg gärna upp fler videos av denna typ, det var rätt intressant att sitta här och fundera över hur man själv hade gjort.
the_passenger@live.se
0700929963 (privat)
0727119044 (spelmobil)

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Close Quarter Combat Frysen

Inlägg av Taint »

Riktigt innovativ video ändå, kika igenom filmsnutten flera gånger så kommer Du garanterat hitta nånting Du kan ändra på eller göra bättre.
Jag själv brukar filma, med en contour, när jag spelar CQB. Detta för att jag själv ska kunna sitta hemma och se vad jag gjorde fel när jag blev utskjuten och vad jag kan bättra mig på, allt ifrån hur jag rundar ett hörn eller håller en korridor.
Keep it up och kul att vissa vill utvecklas i sin spelstil!
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Skriv svar