training couse hemma bakom huset

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: training couse hemma bakom huset

Inlägg av rike »

Fräsigt, skulle varit skoj att testa på banan din !!

Thor
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jul 29, 2012 7:57 am

Re: training couse hemma bakom huset

Inlägg av Thor »

Har gjort en liknande hemma hos mig. Kul att se att man inte är ensam om att åla om kring på sin trädgård :oops:
Tidigare @Marushin på det gamla forumet!
Affärsredovisningar http://www.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 4&t=119082
-"Lets drink to Thor The return of the Sun And to our dead Yes raise your horns!"

unpatterned
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:27 pm

Re: training couse hemma bakom huset

Inlägg av unpatterned »

tobiasadler skrev:Ser riktigt bra ut! Riktigt rolig bana, tänk bara på låga ställningar vid magasinbyte och mynningsmedvetenhet när du ålar. Tänkte eftersom du har stridsväst 2000 och allt får du minsann efterlikna tillvägagångssättet med ;)

Tanken med magasinbytet i den övningen var att få ett oväntat eldavbrott (tomt magasin) och åtgärda direkt. (likt övning 3 kompetensprov AK5C/D)
står fienden 8 meter bort kommer låga ställningar inte hjälpa mycket, men att få upp vapnet nån sekund snabbare, kan göra mycket

Mackan999
Inlägg: 20
Blev medlem: tis aug 07, 2012 9:03 pm

training couse hemma bakom huset

Inlägg av Mackan999 »

Håller på och gör en bana hemma. Har flera byggnader på gården så den blir lite mer cqb-inspirerad :)

tobiasadler
Inlägg: 7
Blev medlem: sön aug 05, 2012 4:38 pm

Re: training couse hemma bakom huset

Inlägg av tobiasadler »

unpatterned skrev: Tanken med magasinbytet i den övningen var att få ett oväntat eldavbrott (tomt magasin) och åtgärda direkt. (likt övning 3 kompetensprov AK5C/D)
står fienden 8 meter bort kommer låga ställningar inte hjälpa mycket, men att få upp vapnet nån sekund snabbare, kan göra mycket
True, men vi fick minsann lära oss att ALLTID inta låga ställningar vid magasinbyte, sen kan de väl iofs vara en fråga om situation ^^

unpatterned
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:27 pm

Re: training couse hemma bakom huset

Inlägg av unpatterned »

har jag tid med ett magasinbyte så går jag säkerligen ner. Vid omladdning (loppet tomt/mekanismen låst bakre läget) då är ju all fokus på att få in ett nytt magasin, givetvis om läget tillåter så använd skydd.

När jag gjorde min PEK (våren 2011) så va nya rönen att allt ska gå fort, visst alltid låga ställningar, men står man öga mot öga så gäller det bara att få iväg skotten direkt.

det här kan vi diskutera i evigheter...

alltid bra med låga ställningar, men skulle efterlikna övning 3 kompetensprovet ak5c/d

kan ta å visa när vi skulle förnya kompetensprovet i höstas (detta i flottan) jag som är närmast i bild.
3 mål, 20 meters avstånd. 2 skott i varje tavla, magasinbyte, 2 skott i varje tavla, tid för godkänt är högst 14 sekunder

http://www.youtube.com/watch?v=XIPTIxNP ... ature=plcp

Skriv svar