visa era första kitt och gamla gamla bilder

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
Merkel
Inlägg: 6
Blev medlem: mån aug 20, 2012 12:38 pm

visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Merkel »

tänkte att alla har nog bilder sedan de började spela airsoft , vore kul att se hur folk såg ut då och vad man hade för prylar då.


för mig började det år 2005 i tubbarp bakom mina föräldrars hus, där det fortfarande hålls spel än idag

några av grabbarna i tubbarp , i en tid då det va helt normalt med Jeans och blåa snickarbyxor, jag i mitten med mitt första kitt (tubbarp 2005
tubbarp 2005 3.JPG

stefan som dök upp från ingenstans och hadde t.o.m Eget vapen ( tubbarp 2005
stefan 2005.jpg

första gången på stora banan i tubbarp ( tubbarp 2005
tubbarp 2005 2.JPG

då jag fick min första ordentliga lön så spenderade jag ca 7000kr på combatzone (tubbarp 2005
löning 2005.jpg

jag skaffade en AK47 ( tubbarp vinter 2005
merkel 2005 1.jpg

stefan va först med att skaffa m249, kostade då ca 8500kr, alla va så jävla avundsjuka , kolla in jonas blick i bakgrunden (tubbarp vinter 2005
kruse 2005.jpg

ernst i träkojan ( tubbarp vinter 2005
tubbarp 2005.JPG

första airsoftbilen med ernst i bagaget, min privata svarta saab 900 med taklucka, stor vit dödskalle på motorhuven och varningstejp på sidorna ( blev ofta stoppad av polisen i den bilen ;) ( tubbarp 2006
bilen 2006.JPG

berget 5 , från vänster Robban, Jag och TK (tror det va våren 2007
berget 5.jpg
vore kul om flera villa visa sina gamla gamla bilder

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av massiive »

Roligt initiativ! Tyvärr har jag inte några äldre bilder liggandes, men det som slog mig när jag kollade dina äldre bilder var hur mycket roligare själva spelandet var vid den tiden. Helt annat adrenalinpåslag när man spelade, allt var helt enkelt lite naivare och lite enklare :).

Minns vår första "riktiga" utrustning. Det var av en gammal skojare ute i Hanaskog ute på den skånska tundran. Hade ett företag som hette SPC (softair-, paintball-center) och sålde till alla och sket fullständigt i åldern. Där köpte jag och tre polare vakuuminpackade gamla försvarsuniformer (vill minnas svenska från runt 50-talet?) och en varsitt springer-gevär. Uniformerna höll ungefär två veckor innan den började vittra sönder men jävlar vad roligt vi hade med bössorna.

steg två blev en svart taktisk väst av något obskyrt företag, Tigerstripe (onepiece!) och en M4 av Marui. Då var man coolast av alla.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Zentix
Inlägg: 48
Blev medlem: ons mar 20, 2013 2:37 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Zentix »

Började lira i April 2013 blivit lite ombyten :)

Första kittet April 2013 (någon påhitttad jänkar "impression")
Bild

Andra kittet Juni 2013 (Ranger "impression")
Bild

Tredje kittet September 2013(PJ "impression")
Bild

Fjärde kittet December 2013 (Devgru "impression")
Bild
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av JonathanRL »

Första tyska Kit:et. Visste inte att man kunde köpa från utlandet, så jag hade köpt en för liten fältskjorta från Roligt.

Bild

Från en filminspelning i Tessinparken och den bild jag kan hitta på min tidigaste gear som faktiskt var en uniform.
Notera usel triggerdiciplin.

Bild
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Frost »

Mitt första kitt sommaren 2010. Nästan mitt första spel också. Första med egna grejer iaf :)
1661775_799206713442829_456030699_n (1).jpg
Kina multicam, gamla 6-color byxor, random keps, Dressman tröja, Tegera handskar och min gamla hederliga TM bössa.

Doie
Inlägg: 73
Blev medlem: lör dec 21, 2013 11:04 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Doie »

Bilder tagna idag, mitt allra första kitt :)

Ska efterlikna USMC, förutom vapen osv.

http://minfil.org/e1S0e8beb8/20140309_163121.jpg

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Thinker »

Har tyvärr inte mycket bilder från det tidigaste åren av airsoft spelande, långt innan digital kameror och sällan man tog med en vanlig kamera ut på sådant vilket jag saknar idag, har nästan inga bilder alls, men har några bilder tagna med vanlig kamera och inscannade från lite spel 1999 och frammåt uppe i Sundsvall området där jag pluggade då. Inte första utrustningen men relativt närma, då jag har haft två AEGs innan TM M4an jag har på bilden (en TM FAMAS och en TM MP5K). Det är jag uppe till vänster, skriver ej ut namnen på de andra i bilden men bara en av dem spelar airsoft fortfarande mig vetligt. Bilden är tagen på sommaren 1999, Timrå, Koludden (Sundsvall) på ett vanligt söndagspel. Kamo köpt på ÖB blandat med M59 skjorta mm, TM M4 med rs M16 kikarsikte samt en TM USP springer i fickan som backup (kläder, kikarsikte och usp som fortfarande har kvar men inte använder).

Skulle någon som var på spelen där upp på Koludden, Matfors eller på "Black Dawn" mötet i maj 2000 ha foto från dem så kontakta mig. Har även på besöket uppe i Umeå sommaren 2000 samt ett revingehed spel som CZ ordnade juni 2000. Och givetvis senare också men då framför allt från södra sverige dit jag flyttade tillbaka. :)
This space intentionally left blank

Ajo79
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Ajo79 »

Detta är min första gear, från hösten -07. Woodland BDU, Guarder G-Tech Väst, G&G M4.

Bild
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Steiner
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:27 am

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Steiner »

Äldsta bilden jag hittat. (Jag i mitten med 2e REP basker)
Bilden är från Mercs 3, så 2008.

På den tiden så var tigerstripe och nylon från Guarder the shit i våra skogar.
Famasen är fortfarande den roligaste bössan jag ägt, skönt att den numera hamnat i händerna på en Hippie.

Vill minnas att jag tyckte jag var tokhäftig fram till efter spelet, då nån random arr påpekade att han hade en sån basker och faktiskt hade förtjänat den. :roll:

Bild
One man's terrorist is another man's freedom fighter

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: visa era första kitt och gamla gamla bilder

Inlägg av Killen_med_skorna »

Browsade igenom mina bilder och hittade en liten pärla. Hade (o)turen att bli fångad på bild på mitt första spel någonsin i Juli 2007.

En en storlek för stor woodland-uniform, äckliga luffarvantar, och en CA M16 (som rasade efter typ 2 spel) :) Bonus fotobomb på JonathanRL ;)
Bild

EDIT: Lägger till en bild på sista kitet också.

Från något milsim på stråssa (har glömt namn) sommaren 2011.
Bild
Senast redigerad av 1 Killen_med_skorna, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar