En dröm uppfylls - Hummer

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
jeep_tom
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:17 pm

En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av jeep_tom »

Detta har väl inte 100 procent med AS att göra. Så är tråden helt för opassande så får mod/admin låsa den.

Nu är det så att jag skaffat ett av mina drömfordon.. Och vem vet, kanske kommer det tillfälle att bruka inom AS med, tror dock inte det kommer ske i en roll med aktiv strid då jag är aningen rädd om denna, kanske av förståerliga skäl..

Jag har nämligen skaffat mig en HUMMER!

Drömt om detta i många år, spanat mkt på en militär HMMWV, men det verkar vara sådant strul med om det går att regga eller inte i sverige, de flesta säger nej. Och till och med transportstyrelden kunde inte svara på mina frågor, dom sa: "Du kan ju alltid prova att importera en och se om det går att regga sedan".. Resultetet blev att när denna dök upp, så efter lite förhandlingar fick den sig ett nytt hem i min fordonspark.

En Hummer H1, 1999 års modell. Takräcke, xenon extralysen, vinch, CTIS (Central Tire Inflation System), TT4 (elektronisk kraft och bromsfördelning), helutrustad med bla AC och helskinn. En rikrigt fin bil om dock små skavanker finns, men den har ju 14 år på nacken, men bara rullat motsvaerande ca 6300 svenska mil.

Ja och så måste jag väl bjuda på lite bilder med då, håll till godo! Man vet ju aldrig om den om inte annat ses som OFFGAME fordon, eller transportfordon till något större spel i landet :D Kommer lite mer offroad bilder sedan med, men bara haft bilen i drygt en vecka nu så inte hunnit bryta runt med den så mkt..

(Den mindre snygga posande modellen är jag, och den snyggare är min flickvän :lol: )

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Callahan »

Grattis till din nya bil!
Riktigt nice som passar perfekt i din fordons park.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Erka »

Nu kan du föreviga oss andras drömmar också genom att ha den där placerad i basen under spel! ;)

Skämt å sido..
Har du tänkt måla om den eller kommer du behålla den i grått?

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av A_Müller »

Jag kräver att se denna ombyggt till en HMMWV med en Mk19 på taket.

No excuses on this one ;)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Blackburn
Inlägg: 3
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:39 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Blackburn »

Du är sjuk Tom! :) Tycker du ska titta förbi till Östersund med monstret nå framöver! :D
Tactical Ompa Lompa!

Ghost
Inlägg: 20
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:21 am

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Ghost »

Wow! Riktigt nice! :) Men hur mycket soppa slukar den per mil?

Robe
Inlägg: 62
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:09 am

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Robe »

Äntligen!

Firwinn
Inlägg: 5
Blev medlem: sön jul 15, 2012 5:37 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Firwinn »

Precis!
Bara en tidsfråga tills någon där ute skulle införskaffa en tillslut och vem annars om inte Jeep Tom.
Jag kommer ihåg ett TV reportage om dig där du säger att din dröm var en Hummer. Minns jag rätt?
Stora gratulationer!

Robe
Inlägg: 62
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:09 am

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Robe »

Var ju någon som skrev på forumet för ett tag sedan i stil med "Att någon kommer skaffa sig en H1a är inte troligt, så därför har vi byggt..." - någonting.

Knäpp gärna ett par kort när du testar den vid sidan av vägen. Hur är priserna på reservdelar, tex drivaxlar? Finns på eBay antar jag?

/Robin

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Kether »

Ok....

Ska jag vara den första som är lite negativ?

Nummer ett... Skoj som fan att du köpt en Hummer, Jeep Tom. Men som du själv skriver, den ska inte användas till airsoft... varför postar du den då på ett airsoftforum?

Nummer två... att köpa en H1a och sen köra runt med den på stan, det är inget svårt. Det kräver bara massa pengar. Det kan vem som helst skaffa. Så... varför posta om det på ett airsoftforum? Och varför är ni andra så impade?

En H1 är inte svår att få tag i i Sverige. Så vad är grejen? Att Jeep Tom har ett genuint bilintresse har väl ingen missat vid det här laget. Men då detta är ett airsoftforum kanske man kan undra varför man postar om sin "privata" bil här?
Precis som att jag skulle lagt upp bilder på min nya firmabil eller Sandman skulle lägga upp bilder på sin monsterpickup han har när han kör till jobbet.

Nej... skoj som fan... Hummer är coolt... Men det är inte ens lite airsoftrelaterat.

Skriv svar