robovich, jag såg folk med sådant sikte på sina AK5C överallt under året som gått. Allt från enklaste söndagsspel till milsim. Är vanligare än man tror.
Robovich, även om siktet i sig är coolt att ha och jag undrar var du fick tag på det (?) är det fortfarande så att du har fel handskydd för GrT. Likadant har du satt siktet alldeles för långt bak, det ska sitta med främre skruven på siktet precis bakom främsta skruven på rälsen.
I övrigt, grön combat shirt?
Sen kan du dra åt remmarna på oket, använda upp en rulle eltejp och byta ut handskarna.
Något särskilt förband du har efterliknat?
Sen har jag förstått att du är hemvärnare och jag vill påminna om att du inte får använda något du fått därifrån i Airsoften.
Inte för att hata, utan för att uppmärksamma på att kaxiga uttalanden måste kunna backas upp.
Har själv ett aimpoint cs, bara att trava in till en aimpointåterförsäljare och be dem beställa ett "Aimpoint CS Internationell", artikelnummer 11518. Aimpoint har ingen begränsning på att sälja dem till civilpersoner.
Och är inte just placeringen av siktet rätt så personligt, vad man själv gillar. Om man tittar på tex Eotechs eller liknande så är dem inte alltid på samma plats på bössan, utan några steg bak eller fram. Men kanske är annat med AP