Posing 2012 - Diskussion

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av 5224 »

Nje, har inga problem med att bära en ak4a, ak74a eller m4a kring nacken, men en 7,4 kg PKM är en annan historia. ;)
Non Belior Solum Melior

argy89
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:19 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av argy89 »

7,4 kg fyfan. ska inte bli PKM skytt^^ grymma bilder, bra jobbat!

Lowcast
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 08, 2012 11:13 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Lowcast »

@discodevil, snygg scar ;)

nej men det ser bra ut, ska du inte ha en fetare rigg? typ 1961 eller JPC?
- BLACK TEAM - Q22 - MEDICAL OFFICER - NEW WORLD INITIATIVE - JTF CUTLASS -

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Djihani »

Haha Ksp 58 väger typ 13 kilo. Jag visste inte var jag skulle göra av den när vi fick ut dem i lumpen, hann nog försöka bära den på huvet bland alla andra ställen på första marschen, men det blir en vanesak. Gäller att ha skön sling. Den stora fördelen är att färdigställning i strid är skjuta från höftet så man behöver aldrig lalla omkring med den upplyft till ögona hela tiń. Sen om man har bra grupp så är la tanken att KSP skytten int kånkar på allt annat tungt bös (utöver personlig packning förstås) ...
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Nielsen »

Grymma bilder som vanligt 5224!
Har försökt planerat in en liten tripp själv under sommaren/hösten men det har inte blivit av ännu...
Angående vikten så är det helt klart en vanesak. Jag tycker det är enklast att trä igenom ena armen och ha remmen över axeln och ner på skuldran än att ha remmen runt nacken.
Blir lite trevligare viktördelning plus att kassetten inte är helt i vägen, sen är man ju som Djihani skriver skjutklar från höften!

Du som ändå kör på MVD/FSB stuket kan ju inhandla en trepunktsrem som karden visade upp för inte allt så längesedan.
http://ic.pics.livejournal.com/k_a_r_d_ ... iginal.jpg
http://ic.pics.livejournal.com/k_a_r_d_ ... iginal.jpg

Ser oförskämt skönt ut, tyvärr inget för oss vänsterskyttar :cry:
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Discodevil
Inlägg: 98
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:01 pm

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Discodevil »

Det blir en 6094 som PC. 1961 känns lite klumpig. Helst hade jag velat köra en lbt 2586 men det föll tyvärr lite. Framtiden får avgöra om MAVen duger :)

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av 5224 »

Stiligt som tusan Rancore!
Alltid varit lätt skeptisk till den faktiska funktionaliteten i bergsfloran (hur snygg den än är), men ser ju ut att vara riktigt funkis. :)

@Nielsen, tackar! Jag testade motsvarande sätt att bära med:

Bild

...men blev ändå för tungt efter en bit (särskilt vid stigningar), men funkade bättre när man lät den hänga när man behövde arbeta med händerna. Men kan ju vara lite träning som krävs med. ;)

Haha, ja det gör det onekligen...men nörd som man är så måste jag nog se den i användning (ref pics, Karden är ju en smula Geardo..*host* dagens underdrift *host*) en del innan jag avlastar min arma kropp.

Hoppas du kommer ut, det var väldigt lärorikt!
Non Belior Solum Melior

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Djihani »

Sen hade jag nog burit helfingervantar om jag var skytt på en kulspruta utan heatshield. Vet inte hur ryssarna brukar göra, de kanske har yx-och spadvalkar som skyddar dem från värmen när pipan går het men jag fick då och då byta handskar i militären när jag smält dem på pipan. Nu verkar det ju iofs som att PKM kastar ut hylsorna åt vänster eller nåt ist för neråt så man kan hålla bössan längre bak under men på många posingbilder man får upp på google håller göbbarna bössan rakt över pipan och det funkar ju bra så länge man inte brukar vapnet...

Vet int hur ringligt benstödet är infällt på PKM men på 58 är det klart skönaste stället att hålla bössan, och inte bärhandtaget.

Menar int detta som gnäll utan tips :roll:
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av 5224 »

Jag slukar refbilder och bygger på dem i så hög grad som möjligt, och det allra vanligaste jag sett för PKM/PKP skyttar är defacto inga handskar alls. :)
Av egen erfarenhet vet jag dock hur händerna ser ut efter en helg i skogen utan handskar så de åkte på, och när det kommer till handskbärande (som inte är kall väderlek) så står sig halvfingerhandsken som överlägsen etta, I guess it's a russian thing:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Benstödet sitter som gjötet och som du kan se på bild 3 i den här serien så använder jag det med:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 543#p39543

...tror aldrig jag använt bärhandtaget mer än att plocka upp bössan med. :D


Tipsa på bara det är inte fel! ...men just vad gäller handskar så håller jag mig nog till halvfinger då de syns mest på ref och min arma airsoftpipa aldrig kommer utsätta mig för några brännskador. :)
Non Belior Solum Melior

Crapgame
Inlägg: 140
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:17 pm

Re: Posing 2012 - Diskussion

Inlägg av Crapgame »

@ Rancore

Sjuuukt snyggt! vart får man tag i bergsfloran?


@ Biffen

Lite roligt men jag minns din första bild du posta och du har ju kommit galet långt sedan dess!
Keep it up!

Skriv svar