En bild på ett work in progress.
Kan ej ha pickan på benet, däremot funkar det mycket bra för mig att ha magasin på benen. Magasinfickorna
sitter riktigt tight och fint utan att röra sig och jag kan springa i princip obehindrat. Laget sponsrades med
olivgrön uniform från Helikon-Tex och det olivgröna har blivit BattleGroup Myrmidons signum.
Pistolen på västen funkar otroligt bra och jag drar snabbare än Lucky Luke. Mitt på magen vill jag ha fritt och har lämnat det området tomt. Mina 2 första magasin har jag på vänster sida på västen då jag byter magasin överlägset snabbast så. Nästa två sitter på vänster ben. sedan går jag över till höger sida väst och slutligen använder jag de 4 magasinen i den dubbla magasinfickan på höger ben. På benet har jag också min CRKT Ultima kniv.
Västen som är en ciras kopia gjord av TMC har jag tänkt byta ut flera gånger men den är faktiskt av så bra kvalitet att jag inte förmått mig göra det. Jag kanske hade tur men mitt exemplar matchar kvaliten hos många dubbelt så dyra och exklusiva märken. För mig är funktionen viktigast just nu och västen fyller sin med bravur.
Då vårt lag framför allt använder oss av intern com så använder jag här en Midland G7 som visat sig fungera förvånansvärt bra i kuperad terräng. Den får hjälp av en U94 PTT och ett Bowman Headset för tillfället. Placeringen är så att jag kan hantera den utan att titta.
På bössan har jag ett UTG Stubby grepp då jag tycker dom känns stabilare och bättre för min hand än Tango Down greppen.
Lampan är en replika på en Surefire 961 med filter och siktet är en Eotech XPS3 replika. Jag brukar variera mellan en peq-15 och peq-16 men på bilden är dom inte med. Dämparen är en Quick Detach som jag har i en av mina fickor.
Jag är ingen hjälmkille egentligen men eftersom det känns kul att fixa och grejja med en hjälm så har jag ändrat mig lite där.
Däremot är jag en solbrillekille och har väl minst 10 par olika par. Meningen var att jag skulle ha mina Wiley X Airborne på bilden men jag hittade dom inte så det vart ESS Recon istället
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
En liten lista:
Helikon-Tex SF Pants Olive
Helikon-Tex raid modded Combat Shirt Olive
Converse Tactical Boots
LBT-0601A-L Large Duty Belt
Right leg: 1000D Cordura Double Drop Leg Magazine Carrier
Left leg: 1000D Cordura Double M4 Magazine Pouch
Mechanix Covert Glove