Posing 2014 - Diskussion

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
LFTR

Re: Posing 2014 - Diskussion

Inlägg av LFTR »

Ju mer lik kopiorna blir originalen desto mer fejk ser de ut. Ungefär som http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley.
LIFTER

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Jaha, du tycker det LFTR... känns ju lite halvtråk men ah, jag tänker då inte gå åt andra änden av spektrumet!

Jag såg det Boogieman! ;) Jag kommer knappast ha pengar o.s.v. för att kanske köra efterblivet exakt likt med alla guccigrejer men ville ha 416 och Devgru är liiite cuula i alla fall. :D
Jag kommer knappast köpa RS väst om det är 5000+ som gäller men det kanske blir en VGC någon gång. ;)
Får man fråga hur, lite mer utförligt, de olika märkena, modellerna och storlekarna passar? Crye, Patagonia, FFI, Allwin. Jag är själv 190cm lång och väger ungefär 75kg Utan att vara abnormalt smal. Har typ "normal" överkropp och LÅnga ben. Känns svårt vad jag hört... släng gärna med kvalité i tyg, färg och mönster också.

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Den här tråden avhandlar ämnet rätt bra.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=aor2
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Zentix

Inlägg av Zentix »

Snyggt Boogie!
"-Poor man wanna be rich, rich men wanna be king, and a king aint satisfied till he rules everything"

"- Never compromise, not even in the face of Armageddon"

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Tack Boogie! :) Har läst igenom den tidigare men får bli en till titt nu när man vet ännu lite mer och närmar sig den där punkten då man Måste Köpa eller hänga sig. xD *Överdrift*
Såg lite snabbt att Toysoldier var rätt nice. Dock verkar det som att TS är lika dyrt som Patagonia!? o.O Känns ju lite rätt jäkla dumt om man kan få RS för samma pris...?

Protnev

Inlägg av Protnev »

What Hubbe???!?!? "GPMG aka the king"?. Den kallas väl ändå "the gimp" :D MK.7 krukorna är så jäkla bra jobbat :)
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

HubbeGubben

Inlägg av HubbeGubben »

Indeed att den gör. vi kallar den dock för The King!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

PerceptIon

Inlägg av PerceptIon »

Kallas väl även "the general", "gimpyn", eller "evighetsprojektet" i våra munnar!

Protnev

Inlägg av Protnev »

:) Som sagt, jag är stolt över er.

Men nu till lite mer matnyttigt. Tack vore er sitter jag och snokar på Mk.7 men mina google skillz kan inte luska fram en vettig size chart. Så frågan är, är det vanlig europeiska huvud vi snackar om, har man medium i mössa så är det en medium hjälm man ska införskaffa? Antar att man kan justera med kuddarna, men man vill inte se ut som en afghan i Mich 2000.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

tarmpaket

Inlägg av tarmpaket »

Man får mäta CM runt huvudet. Sedan är hjälmen väldigt ställbar inuti men jag själv har 58cm runt huvudet så en large MK7 sitter perfekt på mitt huvud och jag behövde inte ställa om något utom hakremmen

Sen finns alltid comfort pads som man kan sätta in vilka man vill ha beroende på, finns billigt på ebay, följer väldigt ofta med MK7 hjälmarna vid beställning då dom ska ges ut med hjälmarna nuförtiden

54-55 CM = Small
56-57 CM = Medium
58-60 CM = Large
Allt över = Extra Large även såkallad "Overzise"

är vad jag har gått efter när jag har beställt mina hjälmar jag har haft från brittvärlden

http://www.squaddiekit.com/sizechart.asp

Låst