Posing 2013 - Diskussion

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Jesus »

robovich: Kroppsskyddet bör du bära innanför uniformsjackan då det är så det bärs på riktigt. Dessutom bör du dumpa HV-baskern och istället bara köra fältmössa så slipper du trampa någon på tårna eller få dryga kommentarer om att HV inte har AK5. Vill du undvika ännu mer dryga kommentarer från alla regelryttare med försvarsmaktsanknytning kan det vara lämpligt att sprätta bort flaggan också, finns många som inte ser med blida ögon på sånt! I övrigt är det snyggt, kul att någon anstränger sig för att göra ett snyggt svenskt kit, vet själv hur svårt det är att få tag på t-ex väst och kroppsskydd på laglig väg!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

robovich
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jul 16, 2012 4:47 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av robovich »

Jesus: Min frälsare! Baskern har jag kvar som minne från HV, och ska använda den i fortsättningen utan Märket, alltså "Plain".


Jag uppskattar all konstruktiv kritik, från alla:) Vill dock påpeka att jag mycket väl vet hur man har bär Kroppskydd 90, men att det blev en lite "Råare" och coolare känsla när man har det utanpå, för bildernas skull liksom:)


Sen gällande hur svårt det är att fixa grejerna. Ja det kostar en del, men den som söker finner ju!:) Mycket bra grejer finns på desertrat. Tyvärr är dem hutlöst dyra.

Flaggan på uniformen behåller jag, om folk lär bli trampande på tår över svenska flaggan, lär inte min SWEDEN patch göra folk mer glada.

sånt får man ta lite, det är ju som sagt för ett impression syfte.

Det betyder ju inte att jag inte respekterar alla som har eller tjänstgör idag:)

tack för Feedback.
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Boogieman »

Alltså, inte för att verka hatisk eller nåt, men det är ändå nåt speciellt när man drar på sig den svenska uniformen. Det ligger lite närmare hjärtat, så att säga.
Jag köper argumentationen att man hedrar de soldater som faktiskt använder uniformen genom att spela i den. Men då krävs det banne mig att man bär den så korrekt det bara går.
Detta går ju också att översätta på utländska enheter, men för mig blir detta en annan sak. Främst är det ju så att det i vår organisation är tämligen tydligt hur skiten ska användas, använd den då så!

Om du dessutom har varit hemvärnare så borde du i alla fall till en liten del förstå uniformens symbolvärde. Att då blanda runt och använda HV-basker till Ak5, det ger mig krupp, gråstarr och huvudvärk samma dag. Vill du göra en ordentlig impression och vill hedra tjänstgörande personal så handlar det inte om vad du bär, utan hur du bär det. Jag har inget emot svenska impressions per se, tvärtom välkomnar jag impressions som ser riktigt bra ut. Men jag har något emot folk som spelar i M90 där det ser ut som "en hög med skit" eller en nyinryckt rekrytjävel.
Gällande grejorna blir jag jävligt överraskad om exempelvis Oket har utrangerats...

Som sagt, snäpp upp grejorna nu, så jag slipper sitta här ;)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Voodoo 1 »

Jag förstår ine den negativa ("konstruktiva") kritiken mot bilderna, denna tråd ligger ju under "Posing", inte "Impression"....... Så vad är problemet? Är det för att den svenska uniformen är helig?

Den dagen bilderna hamnar under "Impression", så kan man ju påpake allt vad som ska rättas till, men i detta forum, så känner jag lite att om Robovich är nöjd med sitt kit och hur det används, whatever. Annars kan man ju snabbt börja peta ner alla som inte tar på sig 100% korrekt kit.
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Boogieman »

Impression var ju syftet, enligt ovan.

Vill bara tillägga att jag, som arrangör, anser att det vore skitkul om fler spelade i ordentliga svenskkits. Nu kan man ju inte längre skylla på bössan för varför man inte har rätt utrustning. Därför är det viktigare än någonsin hur man bär sakerna.

Robovich, ni är alltid välkomna upp och rocka svenskar hos oss, vi har saknat såna på spel!
Senast redigerad av 1 Boogieman, redigerad totalt 0 gånger.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Voodoo 1 »

OK, jag fattade det som att impression mer var en "på sikt" plan:
robovich skrev: Gällande combatshirten så var det varmt och eftersom jag mest ville visa upp vapnet så tyckte jag inte bakgrudsbeklädningen spelade så stor roll, men har planer på att göra en Flygbasjägare impression eller liknande.
Som sagt, än ligger bilderna under "Posing", så jag ser inte helt problemet. Inte för att vara dryg utan mest för att säga "cheer up", så länge folk har kul, liksom :)
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Arvid »

Sen om man ska va riktigt kräsen så ska man inte fästa rödpunkten längst fram på railen då den riskerar att "vibrera" så att riktpunkten ändras. Sen tror jag tyvärr inte att du får plats med både förstoringstillsatsen och mörkermedel, tro mig det är beprövat ;)
För övrigt så ser det riktigt bra ut. Keep it up.
(Om du ska spinna vidare på svensk kit så ja Ksp 90 med förstoringstillsats är mycket smakligt ;) )

robovich
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jul 16, 2012 4:47 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av robovich »

Tar till mig all kritik :)

Förstår inte vad det löna är att påpeka ut baskern när jag redan sagt att den ska vara rätt neutral i fortsättningen dock?:) sa ju att jag ska ta bort HV märket.

Sen gällande rödpunktsiktet, jag gör såhär nu grabbar att jag har där det passar mig bäst.


Sen som folk påpekade ut, det är mycket konstruktiv kritik som haglar.... :o


Dock är det ingen ren impression jag har på G, jag poserade mest för nöjes skull, och en impression på Flygbasjäg/Specialförband är något jag planerar.

Jag håller på att pröva mig fram, med olika blandingar för att se vad jag gillar/inte gillar.

att jag ser ut som "en hög skit" eller Rekrytjävel får du ursäkta sålänge Boogieman^^

Hoppas Krupphostan, gråstarret och huvudvärken går över tills nästa gång:)

Ha en bra dag allihopa!

19 december 2013, 15:59:

Sen vill jag faktiskt påpeka från egen hand, att även om du/ni inte försöker låta hatiska, förstår jag inte logiken i att påpeka ut uppenbara "missar"

Geväret ser bra ut som fan, detta säger jag inte kaxigt, utan det är fakta. jag är en av dem få som har rätt sikte, trots att siktet tydligen ska vara hur lätt som helst att få tag på trots dess saftiga pris. :ugeek:

Nej det är väl självklart att jag inte har rätt handskydd till Granattillsatsen, dem säljs inte? vet någon var dem finns? för isåfall kan jag lätt tänka mig skaffa ett, hittils har jag haft vapnet i snart 2 veckor. har inte ens skjutit av ett skott med det än.

Jag har kroppskydd 90 på mig på bilden, lär knappast spela i det, då jag vet hur jävla otympligt och jobbigt det är. MEN det ser coolt ut på bild.

Jag har en HV basker, men en AK5C, varför har jag inget Kroppskydd 94 då?!!)! ( jag vet inte grabbar....förlåt;( )

Jag vill återigen poängtera ut, att baskern i fortsättningen på Posing bilder kommer vara utan märke för att inte trampa på folks tår mer än vad jag redan gör.

Kan vi inte bara kramas istället?
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Boogieman »

Ridå...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Runner »

Att du har ett aimpoint och ett kroppsskydd 90 stör mig jävligt mycket. För oavsett om det är en impression eller ej så är stöld fortfarande stöld (det är fortfarande stöld även om man köpt det av någon).

Sen att du ska ha varit HV är ju en variant av sanningen då du gjorde en GU-F och ingen GMU. Eller hur?

Sweden märket gör skyddskläderna (M90) till en uniform och att bära en uniform när man inte är soldat är olagligt. Väldigt enkelt. Ge fan i det. Funkis?

Låst