Delta force 2006ish

Exakt återskapande utifrån riktiga förebilder.
Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av Seraph »

Bästa på länge. ;)
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av JPLARSSON »

Åhå man tackar Seraph.
Betyder mycket när det kommer ifrån dig ;)

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av JPLARSSON »

Fick hem en Larue LT101 riser till bössan idag.
Nu är bössan anpassad för ett 2008 kit.
Bild

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av Metalman_666i »

Snygg impression. Nu kommer min fråga. Vad är det för tillverkare på dina Flight Gloves? Samt hur sköna och bra är dem ute i fält? Jag är lite av en handsknörd och har startat en diskussionstråd om just handskar. Hoppa gärna in där om du vill och berätta om dina handskar då jag är nyfiken på just Aviator/Flight Gloves. Har några kinakloner själv.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av JPLARSSON »

Tack!
Det är Nomex flight gloves.
De är korrekta för min impression men kanske inte de bästa handskarna jag använt.
Det finns flera alternativ för mig, men de flesta är svåra att få tag på då de inte tillverkas längre.
Två exempell är Mechanix HD pro och Mechanix professional gloves.
Sett HD pro handskarna på ebay två gånger under året, i väldigt använda skick. Båda paren sålda för ungefär 4000:-.
Då Nomex handskarna är väldigt billiga och väldigt lätta att få tag på så tycker jag de är ett bra alternativ eftersom handskar i mitt tycke är en slitvara.
I airsoft är handskar såklart ett helt ok skydd emot kulor som träffar händer och fingrar men annars så spelar jag gärna utan handskar.
Jag är likadan i mitt yrke. Bygger gärna ställningar utan handskar :D

På din fråga om hur Nomex handskarna är i fält, jag har inte varit ute och spelat med dessa än då jag spelar väldigt sällan. Men mitt intryck av dom bara när jag testat att dra pistolen ur hölstret, eller fipplat med grejer med handskarna på, är att de är väldigt glatta i handflatan. Ganska så hala. Jag skulle tro att den glatta ytan kanske slits in ju mer man använder de och med tanke på hur många år som de varit i användning av riktiga soldater och operatörer världen över så måste de ju vara helt ok.
Men mitt intryck är som sagt att de är rätt så hala.
De finns för ett par hundringar på ebay. Köp ett par och testa för att se vad du tycker.
I övrigt så är de rätt så bekväma att ha på sig :)

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av Metalman_666i »

Tack för ditt svar. Vad intressant information. Jag har som sagt några kina-kloner par. De är supersköna och passar väldigt bra. Det står "Blackhawk" på dem fast de är inte i närheten av den kvalité riktiga Blackhawk har. Men jag gav ca 70kr paret så det är ok. Den stora skillnaden är att de gröna handskarna har varierande färg på lädret, en del har grönt, en del har svart och få har det gråa som originalet. Dina hade ju iaf korrekt färg :D. Det är ju oerhört många amerikaner som har just dessa Flight Gloves, både inom militär och polisenheter.

Det du nämnde att de kändes hala förstår jag. Så var mina med i början. Men nu när jag smort in dem flera gånger för att lädret inte ska torka sönder så känns de bättre. Som att medlet gör dem lite "klibbigare" kan man säga. Sedan är jag inte lika hardass som dig och kör utan handskar under spel. Jag vill ju ha handskar på mig enbart för att det ser ballt ut :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

[S1] Snygg
Inlägg: 50
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:03 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av [S1] Snygg »

Ser ruskigt bra ut!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av JPLARSSON »

Tack :)

JPLARSSON
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:44 pm

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av JPLARSSON »

Har lite svårt att bestämma mig för vilket kit jag ska köra i Stråssa den 9:e Juni så jag testade lite olika kit.
Här kommer ett par olika :)

CAG 2008
Bild

CAG 2005
Bild
Bild
Bild

FreddyFourFinger
Inlägg: 80
Blev medlem: tis maj 08, 2012 10:52 am

Re: Delta force 2006ish

Inlägg av FreddyFourFinger »

2008 utan tvekan.
You can't start a fire without a spark...

Skriv svar