M249 nozzle
M249 nozzle
Hej gott folk!
Det är så att jag har en M249, som är ihop-plockad av diverse delar. Den skjuter inte över 80m/s, men borde ligga runt 120m/s.
Cylinder och pistong är snortät, vilket i min värld bara lämnar nozzlen, som är tät mot cylinderhuvud. Vad jag misstänker är att dem har fel mått.
Googlar man får man höra att det funkar med M4-nozzle, andra säger att det inte går.
Den matar som den ska, och så, vad jag kan uppfatta.
Så, vad ska den ha för mått eller vad är det för nozzle det ska vara?
Det är så att jag har en M249, som är ihop-plockad av diverse delar. Den skjuter inte över 80m/s, men borde ligga runt 120m/s.
Cylinder och pistong är snortät, vilket i min värld bara lämnar nozzlen, som är tät mot cylinderhuvud. Vad jag misstänker är att dem har fel mått.
Googlar man får man höra att det funkar med M4-nozzle, andra säger att det inte går.
Den matar som den ska, och så, vad jag kan uppfatta.
Så, vad ska den ha för mått eller vad är det för nozzle det ska vara?
-
Re: Sv: M249 nozzle
Jag hade liknande på min a&k 249:a. Bytte hophus till ett från ca tillsammans med en nozzle i m4:a längd.
Re: M249 nozzle
Det är alltså det bästa att göra? Isf får det nästan bli det.
Ganska säker på att det är A&K hop i den.... :/
Ganska säker på att det är A&K hop i den.... :/
Det är i ingen garanti dock. Jag har bytt hophus och provade med ultimate m4 nozzle, funkade inte alls. Matade inte över huvud taget. Men när jag satte tillbaks original nozzle så funkade det perfekt igen.
Det ska vara m4 nozzle. Syna alltid hophuset och gummit noga. Lys upp i hophuset via magbrunnen och kontrollera att det inte är snett
Lite finare, lite bättre
Piplåset kan vara slitet..och då åker pipa plus hopup någon mm fram vilket förstör kompen. lås fasr pipan
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"
Problemet är att jag inte har original-nozzlen. Den är borta sen ett par ägare. Därför jag måste ha en ny... Hoppas det är något annat än nozzle då. Kan kanske vara något med gummit.
Snett är det inte, den matar som en gud, men det är det med den låga hastigheten. Något som sabbar kompen, helt klart. Sitter en M4-nozzle i nu.
Piplåset tror jag inteh eller det är, den sitter stabilt i pipa och hop.
14 januari 2013, 23:01:
Uppdatering:
Det verkar faktiskt vara piplåset. Glappar lite lagom sådär, ca 2-3mm. Vart får man tag i ett sådant, eller hur lagar man det?
Snett är det inte, den matar som en gud, men det är det med den låga hastigheten. Något som sabbar kompen, helt klart. Sitter en M4-nozzle i nu.
Piplåset tror jag inteh eller det är, den sitter stabilt i pipa och hop.
14 januari 2013, 23:01:
Uppdatering:
Det verkar faktiskt vara piplåset. Glappar lite lagom sådär, ca 2-3mm. Vart får man tag i ett sådant, eller hur lagar man det?
Du kan ju prova att byta dom två skruvarna som sitter på sidorna till pipbasen till lite längre, så dom låser ytterpipan.
Det är inte ytterpipan som är glapp, eller har jag fattat fel nu?
I vilket fall så testade jag att byta hela hop:en, mot en jag vet fungerar. Problemet verkar inte ligga i hop, eller innerpipa. Kan det vara så att hop och gearbox inte linjerar upp som de ska?
I vilket fall så testade jag att byta hela hop:en, mot en jag vet fungerar. Problemet verkar inte ligga i hop, eller innerpipa. Kan det vara så att hop och gearbox inte linjerar upp som de ska?