Precisions pipa
Precisions pipa
Ok är just nu i verket med att sätta en precisions pipa i min sr25 från JG aka sr25 echo1
Längden är 509 stock men vad skall jag nu lägga i den istället... Diameter längd längre kortare?
Vill inte go crazy med pdi men kan någon rekommendera ett märke eller finns det märken jag absolut bör undvika?
Längden är 509 stock men vad skall jag nu lägga i den istället... Diameter längd längre kortare?
Vill inte go crazy med pdi men kan någon rekommendera ett märke eller finns det märken jag absolut bör undvika?
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Re: Precisions pipa
själv kör jag på en 6.01mm Madbull, riktigt najs pipa, men en 6.03mm madbull python funkar rätt najs med ett bra gummi också
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"
Vi i laget har haft väldigt bra erfarenheter från Vanaras, billigt och bra kvalisort.
Prometheus rekommenderar jag men smakar det så kostar det, madbull och vanaras som tidigare nämnts är också helt okej. Deep Fire kan vara ett bra budgetalternativ.
EDIT: PDI Raven då? Kostar som andra märken och presterar riktigt bra
EDIT: PDI Raven då? Kostar som andra märken och presterar riktigt bra
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
-
[url=ttp://rsov.com//product.php?langId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1%C2%A4cyId=1¤cyId=1&manufacturerId=59&prodId=3409&cateId=0]Vanaras[/url] som sagt. Under 20 dollar för en 6.03-pipa. Kört både Madbull och Vanaras och prestandamässigt är de helt lika.
Re: Sv: Precisions pipa
Raven är sjukt bra. Jag märkte ingen skillnad öht mellan PDI's 1500 kronors pipa och Raven pipan. Dock måste man rensa Raven pipan ofta eftersom det lätt bildas oxid i den.
Lgt. Skalptagare
Finns det någon svensk få som säljer Raven? Lutar annars mot att jag besöker striker och köper madbull...
Diameter är det 6,03 jag skall sikta på eller 6,01 hört lite olika där...
Diameter är det 6,03 jag skall sikta på eller 6,01 hört lite olika där...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Fritte "PROSPERO"
Jag har hört en hel del olika varianter där, enda svaret som jag kan ge är att du kommer inte veta innan du testat båda modellerna och ser vilken som funkar bäst i just din bössa.
Jag kör en Madbull Ultimate 6.01 509 pipa i min G36 och den fungerar fantastiskt bra, hade en 6.03 som inte funkade bra alls innan, men å andra sidan så berodde det nog troligen på fabrikationsfel eller att den på något vis blivit böjd.
Jag kör en Madbull Ultimate 6.01 509 pipa i min G36 och den fungerar fantastiskt bra, hade en 6.03 som inte funkade bra alls innan, men å andra sidan så berodde det nog troligen på fabrikationsfel eller att den på något vis blivit böjd.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det beror på vilken innerdiameter pipan verkligen har. Det är med mycket få undantag skillnad mellan angiven diameter och faktisk diameter. Hur mycket det skiljer är dessutom olika mellan olika fabrikat och, sannolikt, mellan olika tillverkningsomgångar från samma tillverkare. Vi vet alltså rätt lite om hur pipan egentligen är beskaffad och texten på förpackningen är till mycket liten hjälp.
Med det sagt är varken tightare eller längre nödvändigtvis bättre. Ofta är det sämre. Sweetspotten verkar ligga nånstans omkring 6,03 mm i angiven innerdiameter och 300 - 450 mm piplängd.
Detta är vad jag har lyckats vaska fram och helt ovetenskapligt sluta mig till utifrån hundratals olika forumsinlägg, massor av hörsägen och en hel del egna erfarenheter. Inte en sanning alltså, men ett slags sammanfattning av åsikter, påståenden och egen magkänsla. Ta det inte för sanning!
Med det sagt är varken tightare eller längre nödvändigtvis bättre. Ofta är det sämre. Sweetspotten verkar ligga nånstans omkring 6,03 mm i angiven innerdiameter och 300 - 450 mm piplängd.
Detta är vad jag har lyckats vaska fram och helt ovetenskapligt sluta mig till utifrån hundratals olika forumsinlägg, massor av hörsägen och en hel del egna erfarenheter. Inte en sanning alltså, men ett slags sammanfattning av åsikter, påståenden och egen magkänsla. Ta det inte för sanning!

Jag hade kört på en jbu 6,01 och 509mm. Det hade jag i min spr med ett svart guarder gummi och det blev sjukt bra. Annars så har jag haft bra erfarenheter av guarders 6,02 piper oxå.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est
Futurum nobis est