sprängd bushing

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Crapgame

sprängd bushing

Inlägg av Crapgame »

Okej

Scenariot: Jag har lödt i en Infected Airsoft Mosfet i SA på min G36 v3 Gearbox, shimmat, plockat ihop gearboxen, Lödt fast kontakter och fäst den. Kollat kompression och att Kuggarna löper bra, skruvat ihop allt igen kopplat i batteriet, volia den skjuter.
MEN efter lite auto och några semi skurar så börjar jag tycka den låter konstigt och märker att nozzeln stannar halvvägs på vartannat semi-skott. Helt plötsligt smäller det till och jag har fullt med kullager på bordet och en bushing har totalt exploderat, jag menar WTF!?

Någon som kan hjälpa till med vad som gick fel?

G-Enis

Re: sprängd bushing

Inlägg av G-Enis »

För mycket shims kanske? Kuggarna kan ju fortfarande ha snurrat fritt, men vissa kullager har ju ett litet spel i sidled. Så shimmar man för mycket putar ju kullagret ut lite. Kanske kärva sig pga det?

Crapgame

Inlägg av Crapgame »

alltså jag vet inte men den är nog Shimmad enligt alla regler. men jag tror att det faktiskt är så att anledningen är
att jag har Kullager. Tror jag ska köpa vanliga metall 7mm lager men jag skulle vilja ha ett svar på varför nozzeln stanna halvvägs?

Kalle

Inlägg av Kalle »

Stannar halvvägs mot hophuset vilket resulterar i enormt läckage och ingen kraft på kulan eller bara stannar halvvägs i takt med att boxen stannar?

Det andra är helt normalt och inget att bry sig om.

Det första kan bero på att tappet plate går trögt i sina spår, nozzeln går trögt på cylinderhuvudet, tappet plate -fjädern är kass/kasst monterad etc?
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Skriv svar