G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Possum

G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar

Inlägg av Possum »

Tjena!

Idag på mitt 3e spel med bössan så gick gearboxen på min nya G&G Top Tech T4-18 i 2 delar. Nån enstaka månad gammal. senaste versionen.

Jag har själv aldrig öppnat boxen men fick från butik uppgraderat med Raptor fet och Guarder130 fjäder.

Gearboxen gick av helt framtill och nozzeln sitter som gjuten i partiet som gått av där framme.

Den har funkat felfritt utan några tecken på ansträngning eller liknande fram tills idag.

Om det spelar någon roll så var temperaturen runt nollan upp till 5+ celcius
Jag hade bytt motorn till en Ultimate high torque.

Jag har redan mejlat återförsäljare om möjlighet till ny gearbox på garanti.

Nu har jag ett par frågor till er med kunskap! :)

1. Vad tror ni är anledningen till att gearboxen sprack i 2 delar på detta viset?
2. Passar en vanlig V2 Gearbox i bössan? (Gearboxen är en V2 med deras pneumatiska blowback på toppen)

harlekin

Re: G&G Blowback Gearbox sprucken i 2 delar

Inlägg av harlekin »

far på butiken du köpte bössan och lämna igen den. :)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Possum

Inlägg av Possum »

Jag har skickat ett mejl till Strikerairsoft med bilder etc. Har ju garanti på bössan. Samt att uppgraderingarna gjordes på butik och det ska vara garanti på deras arbete oxå. Jag har aldrig öppnat gearboxen själv så!

Men jag fattar ändå inte.. Ska ju vara en Top Tech! Ska ju hålla lixom!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Striker är bra killar dom löser det nog.

ADAM

Inlägg av ADAM »

Originalgearboxen är inte gjord för 130-fjäder.

Vill man öka livslängden med högre fjäder kan man t.ex. installera en MBlock.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

ministry

Inlägg av ministry »

130-fjäder på en AEG är för hett nästan oavsett om du inte bara kör semi, ungefär. Läg till blowback och kyla, och vi har gearbox som bara väntar på att paja.

Får man fråga varför 130-fjäder i en AEG till att börja med? Ditt säkavstånd måste vara jobbigt långt. Trimma ner till, säg, 100-110; med bra hop gör 20ms på fjädern varken hit eller dit, gearboxen håller och du slipper ett monstruöst säkavstånd.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Possum

Inlägg av Possum »

När jag beställde hade jag tänkt mig en 120fjäder och önskade en utgångshastighet på 120-130m/s. En del av luften går till blowbacken och tar alltså lite av kraften.

120 fjäder fanns ej inne och killarna på striker föreslog en guarder 130 fjäder då de sa att den underpresterade lite så skulle det nog gå bra. Så så blev det.

Jag har alltså själv aldrig varit inne i gearboxen.

Ministry jag hör vad du säger och har kommit till den insikten själv. Kommer i framtiden hålla mig under 110m/s .. främst för att slippa tänka på säk.avstånd.

ministry

Inlägg av ministry »

Smaken är som baken och vill man ha högre så skall man väl göra det. Men jag tipsar mest då det är vanligt att tro att högre utgångshastighet är "bättre" eller skulle ge längre räckvidd eller träffbild.

Allt sitter snarare i bra tätning, bra hop, bra pipa och en kulvikt (jag förespråkar så tungt man kan utan att tappa räckvidd eller träffbild). Sen kan man pröva sig fram på fjäderstyrka.
En av mina bössor ligger stadigt på 103 m/s (mätt med 0,2) och jag använder 0,28:or, och jag får inte någon märkbar förbättring med starkare fjäder, bara längre säkavstånd!

Det jag menar är att det är bättre att lägga krut på hop/pipa/kulor och matcha lämplig fjäderstyrka efter behov istället för tvärt om!

För sniper/semi osv., gäller förstås andra principer!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

vet inte om jag kan påstå att garderfjädrarna underpresterar snarare tvärt om har en 110 i min m4 o den gör 122ms med 0,2
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Possum

Inlägg av Possum »

Där ser man.. Ja jag hoppas bara innerligt att jag får en ny gearbox. Så skiter jag i nån starkare fjäder.. Sålde alla andra bössor för o köpa den G&G bössan! *sob story* :)

Har en raptor i den gearboxen jag måste pilla ut oxå. Men vill snacka med striker innan jag rör den

Skriv svar