Hej, har precis fått hem en CA AUG och upptäckt att gränsen mellan Semi och Auto är väääälldigt liten.
Och att den ibland inte vill skjuta semi alls utan går direkt till auto.
Finns det någon lösning på det eller möjligtvis något fiffigt sätt att semispärra den?
Tack på förhand..
AUG Semiproblem
Re: AUG Semiproblem
Att göra den till semi borde vara ganska lätt? Limma dit en liten trä bit eller borra o sätta en liten skruv så de metal "röret" inte kan tryckas tillbaks lika långt?? Om nu ca's o jg's fungerar likadant...
De svider när jag kissar.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Jag har ett vagt minne av att någon hade satt en liten bit tejp på selectorplaten så att det inte blev kontakt i autoläget.

Tackar för svaren, jag ska testa att tejpa först och främst, känns sådär att borra i den lite på vinst och förlust 

Task force Aeigir
borrar du i den så jag menar så gör de ingen skillnad om de är hål eller inte, bara att den blir lättare. 
EDIT:
Här är en mycke fin bild jag ritade innan när jag skulle ha augen till att skjuta full auto hela tiden, så semi inte ens fanns, man borde kunna göra nästan så fast ändå tvärtom? Istället göra så den INTE kan gå ner i full auto utan en skruv elr nåt stoppar den från att göra de.

EDIT:
Här är en mycke fin bild jag ritade innan när jag skulle ha augen till att skjuta full auto hela tiden, så semi inte ens fanns, man borde kunna göra nästan så fast ändå tvärtom? Istället göra så den INTE kan gå ner i full auto utan en skruv elr nåt stoppar den från att göra de.

De svider när jag kissar.