Hej!
Efter väldigt långt troget användande av min g36c så har jag börjat att störa mig mer och mer på att det inte ens klickar till när man väljer mellan semi safe och auto (Det känns som att den inte liksom har ett stop och jag hela tiden måste kolla när den är på vad) så min fråga är finns det något sätt att göra så eldväljaren vill börja ha den där klick känslan?
Mvh
G36 eldväljare
Re: G36 eldväljare
Det som styr klickandet är vanligtvis en liten metallkula som finns under eldväljaren. Om du lossar på eldväljaren med hjälp av en insexnyckel så kan du se ifall hålen som kulan hoppar mellan blivit slitna eller om kulan kanske trillat ur sin plats.
I just G36's fall så finns det ingen kula utan en liten plastplutt som sitter i själva eldväljaren. Om denna eller hålen blivit för utslitna så försvinner dessvärre klickandet. Har du tur så är det bara plastplutten som blivit sliten och inte hålen i själva lowern.
I just G36's fall så finns det ingen kula utan en liten plastplutt som sitter i själva eldväljaren. Om denna eller hålen blivit för utslitna så försvinner dessvärre klickandet. Har du tur så är det bara plastplutten som blivit sliten och inte hålen i själva lowern.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Okej jag ska kolla det.
29 december 2012, 21:56:
Jag öpnade upp båda väljarna och såg att det bara fanns en kula vilket innebär att den ena måste rullat ut från den andra (no shit) så är det bara att skaffa nya eldväljare då?
29 december 2012, 21:56:
Jag öpnade upp båda väljarna och såg att det bara fanns en kula vilket innebär att den ena måste rullat ut från den andra (no shit) så är det bara att skaffa nya eldväljare då?
Är det bara på ena sidan som bössan klickar dåligt eller båda?
Jag har ingen aning om hur pass gammal din G36 är. Men min gissning är att hålen som kulan hoppar emellan för att göra stanna vid ett eldläge (+ göra klickljudet) har blivit för utslitna. Ingen av mina G36'or hemma har någon kula/nub på högersidan av någon anledning (oavsett tillverkare) så var det på högersidan du var utan kula så är det antagligen samma sak för dig. Om du hade en kula på vänster så är det någon annan anledning som gjort ditt klickande svagt.
Jag har bara en kula på höger sida.
Mvh
Mvh