M18a1 (Claymore) - Problem med fjärren

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Senil

M18a1 (Claymore) - Problem med fjärren

Inlägg av Senil »

Tjo.
Fick hem min M18A1 Claymore idag, men jag kan inte få fjärren att samarbeta med minan.
Står i instruktionen
"Press any button on remote controller when the indicator is on.
One mine will be activated. Meanwhile, a sond can be heard as the mine is ready for use...."

Jag har satt i batterierna, led-indikatorn lyser så fint och blinkar när man trycker på nån knapp på fjärren, så den verkar ju få signal iaf.
Men hur parar jag ihop dom? Har prövat att hålla in knappen på fjärren i en minut men fortfarande inget resultat :/

Gör jag nå fel eller är min mina kass? :(
Inkommande kula har ALLTID företräde...

ADAM

Re: M18a1 (Claymore) - Problem med fjärren

Inlägg av ADAM »

Problemet är att minans detonator är ganska svag och tråd-styrningen går att sätta i två lägen varav det innersta sitter väldigt hårt. Lägena sitter kanske en millimeter från varandra men det är tillräckligt för att detonatorn inte ska orka.

Lösningen ligger i att aptera minan lite "lösare" så att det krävs mindre kraft att lösa ut den. Det görs genom att trycka på trådstyrningen lite grann medan man låter locket öppnas pyttelite. Det kommer fastna i ett yttre läge som sedan lättare kan detoneras
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

Senil

Re: M18a1 (Claymore) - Problem med fjärren

Inlägg av Senil »

Provade lite mer nu med färska batterier.
Fortfarande samma problem, indikatorleden dimmar ner som om den inte skulle få tillräckligt med ström men inget annat händer.

Har även provat att utlösa mekanismen med ÖPPEN lucka, samma resultat.
Två gånger jag har hört att motorn har dragit (av 100-150?). Vill inte börja skruva med en sprillans ny mina, så det blir nog att åka ner till tokholm och försöka få den utbytt/lämna tillbax den :(
Jag som hade sett fram emot att lämna lite presenter ute på banan på fredag :twisted:

Tack för hjälpen Adam, även om det inte verkar göra nån skillnad i detta fallet :/
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Skriv svar