Skillnaden med olika mm på buchings
Skillnaden med olika mm på buchings
Tja!
Precis som titeln sa jag har märkt att buchings har olika milimeter kan nån förklar varför och vad som funkar på vad och vad som är bäst?
Mvh
Precis som titeln sa jag har märkt att buchings har olika milimeter kan nån förklar varför och vad som funkar på vad och vad som är bäst?
Mvh
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Desto större hål (mm), desto större kulor får plats i bussningens kullager. Vilket gör att den snurrar lättare, vilket är bättre 

Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Man tackar då vet jag har aldrig vågat skaffa några utan den vetskapen då jag trodde det handlade om vilken gearbox mm eller något.
Mvh
Mvh
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Ja alltså du måste välja den som passar din gearbox. Det är hålen i gearboxen som styr vilken bussning du kan köpa.
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Okej så vad skulle fungera i en g36c v3 gearbox?
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Säkrast är ju att mäta. Men vissa sidor har med i beskrivningen vad det är för mm. Vilket märke är det på den?
Det är dessa hål du i så fall ska mäta: Ajuste, du har en V.3 gearbox, bilden jag länkar är en V.2. Men Hålen är på samma ställe
Det är dessa hål du i så fall ska mäta: Ajuste, du har en V.3 gearbox, bilden jag länkar är en V.2. Men Hålen är på samma ställe

Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Okej det är en ASG/rebranded jg
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Det verkar vara 7mm till den. Men som sagt, det är säkrast att mäta.
Re: Skillnaden med olika mm på buchings
Det ska jag tack för hjälpen!