Classic Army MP5 Magazine compatibility?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Classic Army MP5 Magazine compatibility?

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Tjenna! Eftersom att jag inte kan logga in och söka på det gamla forumet, samt inte tycks hitta något vettigt på google (Kanske jag som har fel sökord). Så använder jag mitt sista knep och lägger upp en tråd här.

Så är det någon som vet vilka märken av MP5 magasin som fungerar bra i en Classic Army MP5?

T ex MAG, Cyma, Dboys m.m.

Tacksam för svar!
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Classic Army MP5 Magazine compatibility?

Inlägg av Schultz »

Som jag förstår det så ska alla magasin som är TM-kompatibla(dvs typ allt) passa. Dock har tillverkare aningen olika formar/material etc. vilket gör att vissa magasin kan vara tröga att få i medan andra vobblar. Inget som är svårt att lösa i nio fall av tio, men bra att känna till.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Classic Army MP5 Magazine compatibility?

Inlägg av Poyjs »

Från få men ändå källor så har jag fått reda på att SRC,s mag till Mp5 ska vara krångliga att få rätt passform på, en hel del slipning behövs tydligen och ändå så bli inte matningen helt korrekt. Detta då av ett få tal människor jag läst av som haft det problemet, inte många kanske men iaf 100% mer än vad jag vet som haft problem med något annat märke.

Som sagt är ju 9 av 10 märken fit for the hole så att säga.
Personligen är TM,s 50skots mag favoriten då dom matar bättre än många andra.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar