Frågor om 40 mm granater

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Omegamortis

Frågor om 40 mm granater

Inlägg av Omegamortis »

Hell-o

Har en liten fundering eller 2 ang granater.. Jag har 2 stycken granater (green gas) en är CA, en är något random kina märke.

När jag har skjutit med någon av granaterna, så måste man återställa avtryckaren, så långt är jag med. MEN.. Dessa små jefla stålkulor som sitter i, tenderar att lossna efter man har bränt av ett skott. Låter inte normalt att man skall behöva ta isär granaten efter varje skott och trycka dit de små rackarna igen. Eller? Skall inte de sitta fast lite bättre? Har satt dit dem med lite fett, men det hjälper föga.

Oh, ännu en fråga; Madbulls Co2 granater.. Är de lite enklare? Då menar jag med återställning och om stålkulorna sitter fast lite bättre? Vad jag har förstått det som så skall man bara trycka in avtryckaren helt efter varje skott så återställs den?

Har någon en liten rescension att bjuda på på Madbulls HP serie så vore jag tacksam :)

Gwlyddyn

Re: Frågor om 40 mm granater

Inlägg av Gwlyddyn »

Vi kan säga så här: Har du en gång bara hållit i en Madbull HP-serie så kommer du inse vilken jävla kvalitetsskillnad det är på dom och resten av "skräpet". Skruvar man sen isär som kommer den känslan bara förstärkas. Robusta, välkonstruerade och hållbara.

Dom kostar dock därefter. :)

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Om nom nom! Ja, smakar det så kostar det. Men det är nog värt pengarna om jag slipper dessa förbannade stålkulor som ramlar ur efter man har avfyrat ett skott. Sjukligt irriterande..

På sikt kommer det att bli Madbulls HP serie. Men en sak i taget. Har alldeles för mycket att få ordning på....

Myt4z

Re: Sv: Frågor om 40 mm granater

Inlägg av Myt4z »

Köp def madbulls hp granater. värt det. Har använt dom flitigt detta år och det har funkat fint. kommer behöva göra lite service på dom nu då ena nollställs segt.

Riktigt bra kvalité iaf!

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Trevligt, det får bli sånna framöver låter det som :D Vet någon vart man kan köpa lösa stålkulor? Har sökt på både Jula och classe, t.o.m. Kjell & Co, men inte funnit något. Vet att man kan köpa reservdelssatser till granat, men de innehåller ju typ 8 stålkulor.. och till ett hutlöst pris dessutom.

Myt4z

Re: Sv: Frågor om 40 mm granater

Inlägg av Myt4z »

Hm..bra fråga. Fick med massa extra då jag köpte beggade . så har inte undersökt det närmre. vore intressant köpa reservpackningar oxå

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Allright. Kanske någon annan vänlig själ som vet :) Borde det inte finnas någon bra packning i en O-ring sats?

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

När jag behövde sånna stålkulor mailade jag en random kullagerfirma på nätet, kommer inte ihåg namn, och jag fick hem en liten påse gratis (:
Jobbar på Röda Stjärnan

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Madbull säljer reservdelar om man nu orkar beställa.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Skepparn: Allright, ja, jag får nog ta och göra det tror jag. Får hem och mäta kulorna först.. Hrm*

Skriv svar