God afton mina vänner! Här får ni något att läsa och klura över.
Jo, det är så att kulorna inte matas i min CA B&T MP5A2. Nozzlen sticker ut i kulrörsmatningstub-grejen och rör sig inte ur fläcken. Det låter som att motorn snurrar på relativt fint, och mina teorier är garanterat sämre än era. Trasiga kuggar? Trasig tappet plate? Brukar nozzlen lossna från tappet plate? Har nozzlen och tappet platen ens någonting med varandra att göra? I sådant fall, är det "bara" att haka fast dem i varandra på något sätt? Funderingarna haglar...
Mina eftersökningar sträcker sig så lång som att trycka in nozzlen och känna någon slags fjädring och konstatera att "det verkar fint", och att jag inte lyckas klura ut hur man plockar ur gearboxen ur greppet. Jag vill inte vålda sönder den. Kanske har jag missat några skruvar?
Detta inträffade i samband med en "skjuta-sönder-skolådan-rage", där jag först stoppade in ett tomt batteri. Motorn sade "njjgh" och inget hände. Jag laddade sedan batteriet fullt och lyckades klämma iväg ett skott på semi och allt verkade normalt. Skottet efter var bara luft.
Wut??
Nozzle rör sig ej. V2 gearbox.
-
Re: Nozzle rör sig ej. V2 gearbox.
Jag är inte den bästa men min mp5a har jag ju skruvat isär några gånger... Om Fjädringen i nozzlen fungerar, dvs att den åker fram och tillbacks när du trycker på den. Allt låter bra när du skjuter osv, så är det förmodligen tappe platen som är sönder eller något knas i gearboxen.
Första gången jag skruva isär min mp5a, nu vet jag ju inte om det är samma på din för det är olika modeler, men här är några missar jag gjorde.
- Skruven som sitter i selecters switchen, där man ändrar från singel, auto och safe.
- I min model måste man ta ur motorn ur handtaget och skruva upp 2 skruvar som sitter backom den med.
Det finns massor av guider på youtube bara knarka filmer är det nog inte svårt att verken skruva isär eller ihop den sen.
PS: jag tog sönder mer än jag lagade var försiktig!
Första gången jag skruva isär min mp5a, nu vet jag ju inte om det är samma på din för det är olika modeler, men här är några missar jag gjorde.
- Skruven som sitter i selecters switchen, där man ändrar från singel, auto och safe.
- I min model måste man ta ur motorn ur handtaget och skruva upp 2 skruvar som sitter backom den med.
Det finns massor av guider på youtube bara knarka filmer är det nog inte svårt att verken skruva isär eller ihop den sen.
PS: jag tog sönder mer än jag lagade var försiktig!
Tappet plate har gått av
-
Absolut tappet platen är av... har haft samma fel på min gamla mp5a flera ggr i vintras pga plasten inte tyckte om fullauto vid -20
Är absolut inga konstigheter... bara att byta så ska bössan funka normalt efter det. MEN provskjut inte mer innan du bytt eftersom plastbiten som gått av kan fastna olyckligt i gearboxen och sabba ännu mer.

Är absolut inga konstigheter... bara att byta så ska bössan funka normalt efter det. MEN provskjut inte mer innan du bytt eftersom plastbiten som gått av kan fastna olyckligt i gearboxen och sabba ännu mer.