Bästa MP 5:an?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Bästa MP 5:an?

Inlägg av Mixe »

Och med bästa menar jag (innan kommentarskören om "det finns inget bra eller dåligt" börjar):

Realism och funktionalitet. Tung, metall, gedigen, skjuter hårt och rakt utan att krångla jämt. Och Systemas är bäst, jag vet, men av alla andra?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Gwlyddyn »

Min ICS funkade skitbra men om man kollar till kvalitén på deras AK's så kanske CYMA är värt att testa? Rätt trevliga nypriser också.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Bloodneed »

Systemas tw5 , hands down den bästa. Men inOm de ekonomiska ramarna så måste jag säga Cyma ! Du kommer med säkerhet uppskatta tyngden och finishen!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Gwlyddyn »

Nackdelen med TW5 är att det, om jag inte är ute och cyklar, är mer eller mindre omöjligt att få tag i reservdelar.

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Sabre »

Tips på reservdelar till den är nog Firesupport, har sett dem ha några saker till den.
Och själva den. :P
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

eddiepom
Inlägg: 53
Blev medlem: tis jul 24, 2012 6:25 am

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av eddiepom »

Har två Cyma mp5:or och är riktigt nöjd med dem. Känslan på dem är riktigt bra, bra tyngd material mm. Bra med reservdelar :)
Annars så har dom 35% rea på Taiwan gun just nu på en massa MP5:or från SRC, dock vet jag ej kvalitén på dessa.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Genocide »

Systemas tw5 är inte så hiskeligt dyr. Såg nyligt en för 6500 med tillbehör?
Vad kostar en ny klon mp5? och hur mycket måste man lägga ner i trim innan den går riktigt bra?

Reservdelar finns det visst! Köpte nyss elektronik och eldväljare från en butik i polen, som även har tw5an inne i sortiment=)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av G-Enis »

Src's mp5a ska tydligen vara riktigt fin. Jag skulle kollat närmare på den om jag var du.

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Mixe »

Jaså? SRC är så bra? Jag såg annonsen, lite därför jag skapade tråden. Tänkte " för det priset måste det vara skräp". Om inte så slår jag nog till. Har du provat/ hållt i någon eller finns det ngn annan som har?

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av fluffgroda »

Jag har en SRC mp5:a, metallvarianten (gen 2). Inget att klaga på alls, bra känsla och bygge för pengarna. Minimalt/obefintligt glapp och vobbel. Har också en äldre cyma mp5 (cm 41 tror jag det är), och jämfört med den tycker jag src:n är märkbart bättre.
Bier, Wurst und Sauerkraut!

Skriv svar