ICS m4 låser sig efter ett halvt magasin

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
roggetheman

ICS m4 låser sig efter ett halvt magasin

Inlägg av roggetheman »

Tjenare.Har ett litet probleem med min ics m4 som jag fick hem begagnad.De e så att de e precis som att bössan låser sig efter att ha skjutit ett halvt magasin ungefär.Ska kuggarna stå på ett speiellt sätt eller?Är väldigt tacksam för svar och tips.

Appel82

Re: ICS m4 låser sig efter ett halvt magasin

Inlägg av Appel82 »

Vad har du för batt ? Lipo?
Känner du på handtaget om den blir varm ?

Är den helt standard för övrigt ?

roggetheman

Inlägg av roggetheman »

kör med ett 9.6 nimh batteri.Nä har inte känt att den blir varm men om jag tar ut sprinten och delar bössan och sen ihop igen så funkar det.Jag troro det e original saker i den.köpte den begagnad

Stygge

Inlägg av Stygge »

Låter onekligen som att batteriet börjar ledsna, det orkar inte ge kräm längre stunder. Testa med ett annat, bättre, batteri och återkom om problemet kvarstår.

roggetheman

Inlägg av roggetheman »

testar igen då jag inte riktigt får rätt på bössan.går bra att skjuta en stund och sen e de precis som om den låser sig men när jag öppnar den så hör jag hur den släpper och sen rullar de på några skott igen.någon som varit med om något liknande?

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Long shot, men det skadar inte.. Har du en annan motor liggandes som du kan testa i vapnet? Vem vet, motorn kanske får överspinn(?) efter en stund och således försöker driva kuggen i fel riktning? Låter långsökt, men som sagt..

Testat justera motorskruven? Låter inte heller troligt, men jag vill gärna eliminera alla felkällor :)

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Låter som ditt Batteri är sjukt slitet/trött :)

Som flera redan förslagit, testa nytt fräscht batteri ;)

Lycka till!
Prickskytt

roggetheman

Inlägg av roggetheman »

nää de har jag inte gjiort då jag har varit innesnöad på att de skulle va övre boxen som va problemet men de verkar som om där e nåt annat för jag testade min övre box i en komipis ics och där funka de hur bra som helst.men ska kolla med en annan motor

4 januari 2013, 22:59:

men jag har testat med 4 olika batterier och dom funkar bra i andra bössor så batteriet känns uteslutet men tack ändå

5 januari 2013, 16:31:

testade med annan motor men det verkade inte alls bli nån skillnad.jag får klura vidare

Skriv svar