M110 SASS

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av bobo »

de borde jag kunna göra :)


pros

+ tålig v2 box ( standard längd )
+ quick change spring
+ bra metall i bössan (stabilt byggd)
+ micro brytare istället för vanligt switch assembly


cons

- bajonett fäste för innerpipan ( lätt hänt att man glömmer stoppa dit pipan före man stoppar ner boxen i lower )
- kolven ( lite jobbig då man ska dit med batteriet, då man måste ta bort hela bak kappan å allt sitter ihop med en lååååång skruv )
- ambi eldväljare ( lite lite pill är de men inte lika mkt som med A&K masada iaf :lol:

om man summerar de hela så är de en trevlig bössa :)


de var väl de jag kunde komma på så här på rak arm

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Tack!!

Om man bara vill slänga i en 140/150 fjäder för att just ha den som semi sniper, något mer man bör uppgradera samtidigt?

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av bobo »

jag brukar resonera så här, better safe than sorry i alla högre trimmade bössor
men drev å motor är ju så billigt i dag ändå, så de kostar ju inte skjortan att trimma en bössa längre

jag byter alltid ut det interna mot förstärkta delar oavsett fjäder

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Tackar för infon.
Vad använda ni för delar?


Detta var ju tråkigt svar från ARES: (eftersom den är slut överallt)
Dear Sir,

We are sorry to inform you that SR-003 is still not available on the market yet.
We will get you inform once it becomes available.

Best Regards,
Crystal
Customer Service
ARES

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av frange »

Ska bara påpeka att mikrobrytaren gör det lite problematiskt, du har inte ett vanligt switch assembly på den. Gearboxen på mina STAR/ARES med mikrobrytare ser lite special ut med eldväljaren därikring, så det är inte samma sak att sätta i en mosfet, och INTE samma sak med en Stealth eller ASCU som i en normal V2-box..

Jag har dock inte försökt få dit någon Stealth/ASCU och är heller inte ultrakunnig i pill-elektronik, och är inte säker på hur man ska lösa det där vid ombyggnation (eller om det är möjligt/omöjligt) - men jag kan bara säga som en varning, att det ÄR special där och man får räkna med krångel om man ska mecka i sådant godis i en ARES-bössa.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar