M110 SASS

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Om man vill bygga/köpa sig en M110 Semi-Automatic Sniper System är det då en A.R.E.S M110/SR-25 som gäller eller finns det några andra alternativ?

A.R.E.S verkar ju vara lite special med sina magasin t.ex.

Bild

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av Schultz »

Jag hade kört på G&P, antagligen mycket lättare med reservdelar och högre kvalitet generellt.

http://shop.ehobbyasia.com/gandp-xm110- ... arbox.html

Vet dock inte vilken utav dem som är mest korrekt.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Ja hade den sålts utan alla hemliga uppgraderingar och lull-lull så hade det nu varit intressantare.
Prislappen är lite väl häftig för min del för något som jag skall använda 1-2 ggr i året på sin höjd.

De ser ju båda ut att vara lika korrekta så där är det ju inget bekymmer.


Någon som vet om gearboxlåsningar är vanligt, tänkte på att det inte finns någon automateld så man kan lossa gearboxen om den får för sig att stanna halvvägs. Eller finns det någon lösning som på t.ex. ICS att man släpper fjäder och allt?

Helix
Inlägg: 149
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:45 am

Re: M110 SASS

Inlägg av Helix »

personligen rekommenderar jag CA25, inte m110 i know, men close enough, har fått riktigt fina träffbilder i min sr25 nämligen med .40 boll.

för att svara på din sista fråga, nej änsålänge finns ingen ICS lösning, vad du KAN göra för att aldrig ha gearboxlåsningar, skaffa en ASCUv2 mosfet, visst jag hade en jäkla massa pill för den var riktigt kinkig till högtrim med lite felshimning, men orkar man få en sjysst shimning så är den guld värd imho. + du vill u lira LiPo i en Semisniper, och fet ändå för maximal respons! :) mina 5 cent!

dessutom, enligt en norsk vän som besitter en m110 från star, så är det omöjligt att få tag på magasin till denne!
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Kvarnström
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: M110 SASS

Inlägg av Kvarnström »

Jag är inne på att skaffa mig en ARES M110, dock kommer jag byta hela gearboxen isf till en SYSTEMA Revolution. Om jag läst rätt så är inte G&P's version helt ambidextrous som den riktiga förlagan.
G&P har ju även den långa V2 boxen, ARES har en standard V2. Sen verkar ju inte ARES vara kompatibel med något annat direkt, som magasin t.ex.
Hop-huset sitter även fast i gearboxen på nåt sätt på ARES version, och det måste jag kolla upp så att det går att lösa.
We´re all mad you know!
9th RSG
Affärsredovisningar

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Någon som har någon verklig erfarenhet från dessa eller vet om någon bra recension man kan läsa/se?

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av bobo »

har väl egentligen inte så mkt att säga om den än att boxen behöver inte bytas på den
då den klarar upp till m150 ( för att vara på säkra sidan ) samt att ares har gjort quick change spring guide typ som m249'an
så den är ju lite trevligare när man ska sätta in en starkare fjäder :)

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Äger du en sådan själv eller har du fakta från annat håll?
Vore trevligt om det fanns någon ägare i Sverige som kan uttala sig om byggkvalité etc.

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: M110 SASS

Inlägg av bobo »

en kompis äger den men jag har mekat med den :)

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

M110 SASS

Inlägg av Bay Cat »

Vill du vara så vänlig och skriva lite pros/cons utifrån dina erfarenheter :)

Skriv svar