RK-02 - Ak74 - full metal [BOYI]

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Snöhäst

RK-02 - Ak74 - full metal [BOYI]

Inlägg av Snöhäst »

Har några ganska enkla frågor angående RK-02! Tänkte köpa en för att ha som lånebössa, men då vill jag vara säker på att den håller nåt så när.
Äger redan en Cyma ak74u o har aldrig varit så nöjd med en bössa. Men skulle behöva en lite mer anpassad skogsbössa och att testa nya märken är alltid kul, ända tills det skiter sig :lol:

Så vad är metall egentligen(Inte monkey metall)? Håller gearboxen ihop bra med lipo? Går det att sätta i 110/120 fjäder o förvänta sig att den håller? Är motorn helt värdelös eller är den mer som cymas? Passar olika delar på bössan så som RAS/RIS eller har Boyi några egna mått o sånt?
Är det möjligt att Cyma´s Ak mag passar?

So many questions!

Har googlat runt... Men hittar inget svar på hur mycket som är monkey metall eller "redig" metall.
De svider när jag kissar.

TwinkleDew

Re: RK-02 - Ak74 - full metal [BOYI]

Inlägg av TwinkleDew »

Magasinen Bör passa. Vet inte vad det är för metall men den är nog inte fullstål. Rk-s modellerna är fullstål om jag inte misstar mig.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ministry

Inlägg av ministry »

Dboys har trist motor, tyvärr. Gearboxen funkar som med Cyma naturligtvis bra med lipo.

Den går ungefär 130 ur box, som de flesta kinakloner. Typ 120-fjäder från början. Skall trimmas ned om något :)

Jag hade dock inte köpt den, då det är Dboys Full Metal. Gäller det Dboys Kalashnikov är Full Steel det man vill ha - klart mer för pengarna. http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... =6&cat=406 och så byter du enkelt ut handgreppet om du nu gärna vill ha svart polymer.

Om du inte vill göra det hade jag tagit en Cyma (cm040) över en full metal Dboys.

RIS-skit funkar för likt för alla VFC-kloner.

Vad gäller magasin är Cyma och MAG säkra kort.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Men kan verkligen kroppen och vikstocken vara i monkey? Tycker det verkar konstigt då man måste "bända" lite på kroppen för att få ut gearboxen i Cyma's Aks...
Skulle det varit monkey skulle det knäckts direkt då det inte går att böja för fem öre.
Precis som stocken vad jag vet är alla vikstockar svetsade i kroppen? Den sitter ju i så lite när man viker den så det är löjligt om det är monkey.

Den jag tittar på ska "bara" göra runt 115, lite därför jag fråga :lol:
De svider när jag kissar.

ministry

Inlägg av ministry »

Receivern är i stål, kolvfästet är inte.

Samma sak på Cyma.

Dboys Full Steel > Cyma
Cyma > Dboys Full Metal
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

grimm

Inlägg av grimm »

Mina cyma 150r passade iaf inte i min RK-10s. Det gjorde inte heller CA magasin. Man kan säkert fila ner klacken så det passar, men då funkar de mindre bra i just cyman sen tror jag.

Skriv svar