Mest verklighetstrogen Glock 17

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Fast_and_steady
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 22, 2012 5:54 pm

Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Fast_and_steady »

Som ny på detta forum vill jag först och främst presentera mig. Jag är hemmahörande i sydvästra Skåne och ser fram emot att utbyta positiva idéer här.

Jag letar efter en verklighetstrogen air soft pistol Glock 17. Den ska framför allt väga och kännas likt en riktig Glock 17 och det måste finnas reservmagasin att köpa till så att jag kan träna snabbhet i bl a magasinbyten. Jag skjuter för närvarande 9 mm Glock 17 redan men behöver något att öva upp snabbhet i drag, målbyten och magasinbyten, utan att alltid behöva åka till skjutbanan och betala 1 kr per skott. Vilket fabrikat i air soft rekommenderar ni?

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Carnated »

Hej och välkommen!

För att besvara frågan behöver jag sjalv ställa ett par stycken.
Pris gräns?
Är känsla viktigare en räckvidd och precision?
Har du möjlighet och vilja att modifiera samt byta delar för att göra den mer optimal efter dina krav?

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Butcher82 »

Den glocken som är mest lik RS glocken både i vikt samt dimensioner är KSC Glock 17 eller KWA (samma glock i stort sett)

Det enda som egentligen inte är likt den riktiga versionen är märkningarna på manteln på KSC versionen, KWA har inga markings.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Plinker
Inlägg: 73
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:19 am

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Plinker »

KSC/KWA glock 17 med metallmantel.
Släng i en starkare rekylfjäder så blir känslan mycket bättre.

Personligen skulle jag också testat Co2 magasin, har dock ingen erfarenhet av dessa så jag kan inte uttala mig om prestandan:

http://redwolfairsoft.com/redwolf/airso ... _17_18.htm
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av NonEx »

+1 och +1 på ovan.

Det jag kan bidra med utöver det är att TM Glock 17 modeller och kloner varianter av dessa är lite offspec och är bredare, så de passar Glock 21 hölster etc. Sen är där lite andra mått som är något off. TM har inte heller metalmantel som standard.

Om det inte tvunget skall vara Glock 17 så finns ju Marushin Dual Maxi shell ejecting Glock 21 som nog är så nära du kan komma. Med mentalmantel så blir den helt OK. Tar dock bara 6 hylsor per mag.

GBB Glocks ligger ofta relativt nära RS i vikt, +/- 50-100g kanske. Magasinen brukar väga ungefär som ett laddat RS mag, kanske lite över.

Best of luck !

Fast_and_steady
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 22, 2012 5:54 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Fast_and_steady »

Tackar alla för era tips och råd.

Jag vill att airsoft Glocken passar i ett vanligt Glock 17 hölster och helst också magasinen (men det kanske är för mycket begärt). Prismässigt kan jag tänka mig att lägga vad som krävs för bra grejer. No limits. Om träffsäkerheten är god inom 0-25 meter så blir jag helnöjd. Ska öva på IPSC pappmål endast. Förutom det så ska det nötas drag, magbyte och målväxling.

Jag har span på en Glock 17 GBB KWA. Kan det vara något för mig tro?

Skribb
Inlägg: 10
Blev medlem: ons maj 23, 2012 11:48 am

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Skribb »

Tänkte sno tråden lite snabbt då även jag tittar på en KWA Glock. Har hört att man inte ska köra kraftigare gas i KWA's pistoler då det förstör dem, stämmer detta? Vore fint att veta så man inte pajar pistolen det första man gör.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av NonEx »

Magasinen passar behjälpligt i RS hölster, jag hade ett clone FOBUS till min TM Glock och där gick magasinen i. Vet inte om TM magasin också är tjockare än RS Glock 17, men jag har fått i Sig magasin, 1911 magasin etc. i RS eller RS clon fickor, alltså paddel/plastfickor, så det ska du kunna lösa. Worst case får du fylla ut med ett par lager vävtejp på insidan av magasinfickorna.

0-25m finns det möjlighet till, TM platformen är superb i avseende precision och konsekvent prestanda, båda i standard och i uppgraderat utförande. Nu faller ju dock TM bort och för KSC/KWA så är där betydligt mindre uppgraderingsdelar och de har även lite sämre träffsäkerhet och konsekvent prestanda än TM Glocks, men inte katastrofalt, mest avseende hop-up. Dvs. spinn på kulan som avhör kulbanan.

Ang. gas använding. KWA modeller kan ta Green Gas utan större problem, speciellt med metalmantel. KSC Japan Edition, dvs. "riktigt" KSC kan vara lite kännsligare.

Men, ja, baserat på dina kriterier så är det nog KWA Glock 17 du ska ha även om det innebär mindre eftermarknadsdelar och färre tuning möjligheter. Kan inte se att det finns nån annan som är lämplig iom dimensionsskillnaderna.

By the way. Sökte lite på Arnies, kika på de här relevanta trådarna;

http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/i ... fferences/

http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/i ... questions/

http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/i ... -upgrades/

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Carnated »

Baserat på mina erfarenheter av KWA så rekommenderar jag den verkligen inte. Pricksäkerhet på 25 meter är bara att glömma. Visst du kan pricka en torso. Men det kräver ofta 2-3 skottare för att försäkra en direkt, klockren träff. Sedan om man ska vara petig som mig själv. Känslan, kvaliten och rekylen skriker LEKSAK så jag knappt vill ta i dom. Detta är dock vad jag själv tycker! Och jag är en människa med höga krav. tillverkare som WE/KWA/SOCOM gear är gjorda i metaller som påstås ha en fin kick och fin finnish. Tillåt mig garva arslet av mig! Provat alla tre och jag är djupt besviken.

Det ultimata för dig vore en TM G17 med följande uppgraderingar.

CNC metal mantel och ytter pipa från PGC. Gjord i mått efter riktig pistol , så det kommer passa ditt hölster. CNC aluminium ger dig bättre rekyl än vad någon annan orginal mantel på marknaden kan ge. Andra
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

Starkare rekyl fjäder ger ett mer realistiskt motstånd i manteln när du drar och pistolen känns stabilare. Hammar fjädern För att kunna släppa ut mer gas per skott därmed öka rekyl. Slukar dock mycket gas så du kommer få ladda om oftare och kan inte tömma fullt magg.
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

För mer realistisk finnish och känsla behöver du en nylon förstärkt ram. Hel matt finnish till skillnad från alla andra ramar. Och mycket kraftigare.
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

Ett nytt och bra hop up gummi som ger en lite jämnare kulbana än orginalt, ger bättre tätning mot kula. Även om orginalt funkar fint så är det så pass billigt så jag tycker, varför inte?
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... atid=&cat=

Marui skjuter utan problem ut sina överkropps mål på 35-40 meter på 1-2 skott. Så prestanda ökande uppgraderingar lär inte vara din första prio. Men om du vill öka precision ännu mer så kan du alltid satsa på en 6.01 pipa från PDI som är top of the line numera. 45usd går en sådan lös på. :) Med denna setup får du Så relistiskt du kan få enligt mig. Dyrt? japp! Ultimata inom airsoftandet? Det skulle jag vilja påstå. Kör själv denna setup och Den både känns grym och skjuter ut folk med full automatare på 40ish meter. Varför jag insisterar så hårt på TM är inte bara för att dom rpesterar jävligt bra. Det är även för reservdels frågan. Soft air guns går sönder efter en del användande och det kommer man inte ifrån. Så varför köpa ny pistol varenda gång något går sönder, när du bara kan köpa den där enda delen som gått sönder och spara en del pengar på det i längden?
Och ärligt talat. kollar man på pris skillnaderna när du ska välja mellan att köpa en KWA eller TM så skiljer priset 400kr mellan dom.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av NonEx »

Tack för input ovan, jag var ju också inne på att en TM hade varit det bästa men iom dimmensionsproblemen så, men du verkar ha hittat lösning på det. Najs !

Följer du ovan så lär det bli en bra setup, dock så kostar det en del och är inte helt smärtfritt alla gånger att få ihop alla delar så det fungerar bra ihop. Om du kan låt någon bygga den åt dig.

Skriv svar