P&J PJ4 CQB NAVY

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av Wholf »

Jag är lite osäker på var som är lämpligast att placera detta inlägget så jag gör en vild chansning och lägger det här.

Jag är nybörjare

Jag har precis införskaffat mig en PJ4 CQB NAVY som företaget hävdar vara uppgraderat med följande:
M125 spring
chrome bore-up cylinder
reinforced metal cylinder head(bore up type matched for the silent system)
reinforced silent type piston head with Ball Bering(berings helps with smoothly rotating the spring Turing the work)
hi-torque motor
all steel Sears are placed In steel bushings 6mm
spring guide is standard-metal reinforced with Ball Bering so the spring will rotate smoothly
low resistance gearbox wiring.

Här kommer frågan... Om man nu bytt ut motorn mot en starkare bör man isf inte även uppgradera batteriet?
Det sitter ett 8,4V 1500 mAh i nu vad jag antar satt där i original och bössan är slöö.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av TwinkleDew »

Kan vara därför men beror nog också på:

*De flesta batterier som följer med vapen är inte direkt något av de bättre batterier som finns att få.
*Sitter en 125-fjäder i så bör du byta batteri i alla fall då den fjädern är lite starkare än t.e.x vanliga 100 eller 90 fjädrar.

Om det är en sån här: http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... p-j_1.html du menar så måste du dessutom ha batterier av cranestocktyp vilket du säkert redan visste, men bara för att vara riktigt säker.

Ett sånt här borde funka om jag har rätt uppfattning om hur ett cranebatteri. http://www.taiwangun.com/batteries-and- ... ields.html
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av Wholf »

En nisse på Taiwangun rekommenderade detta:
http://www.taiwangun.com/karabiny-snajp ... ields.html

Vad jag förstått så är Li-po batterier att föredra?

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av TwinkleDew »

Jo självklart, men då måste du köpa till laddare, varnare etc. Men ja, de är bättre.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av Wholf »

Just nu är den helt körd. Laddad i 5 timmar och räcker bara till 100-150 skott.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av TwinkleDew »

Om det händer så med ditt nya batteri så kan det vara kortslutning nånstans i vapnet så att batteriet pajar vid första skottet.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av Wholf »

Borde inte säkringen gå då?

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av TwinkleDew »

Just det ja! Fel av mig URSÄKTA x1000 kom ihåg fel. Det var om säkringen gick efter första skottet som det var kortslutning. Ber tusen gånger om ursäkt. I så fall skulle jag tippa på att ditt batteri är skit. Köp ett nytt så löser det sig nog.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wholf
Inlägg: 21
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:07 am

Re: P&J PJ4 CQB NAVY

Inlägg av Wholf »

Hahaha :lol:
Ja, jag stoppar nog i ett nytt batteri. Det kan ju inte bli sämre :)

Skriv svar