Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av TwinkleDew »

Som sagt, vilka kulor är bäst resp. sämst. Tyckte att detta var en bra tråd att ha på forumet så.. Som den gamla så skall kvalitet, pris och lättåtkomlighet räknas in.

Mina personliga favoriter:
SRC (De bästa kulorna enligt mig) 5/5! Kostar bara 99 :- på Röds Stjärnan
Guarder 4,9999/5 Jag har hört att de flesta säger att guarder matar dåligt i precpipa så jag är inte 100% säker men för mig funkar de utmärkt.

Jag har heller aldrig hört någon som sagt att Green-Devil kulorna är dåliga. De kallas också av airsoftbutiken de bästa kulorna på marknaden. Så de är bra också.


Dåliga:

ASG Bio Blaster (De matar så dåligt att man inte ens kan skjuta fullauto. Håll dig långt borta från dessa!) 0/5
JBU Original (De var bra förr, nu är de i mitt tycke nästan helt värdelösa) 1/5
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Kan rekommendera Bioval Biodegradable (Köpta på tacticalstore) och Green Devil BIO (Köpta på airsoftbutiken).

Har fungerat bra både i vanliga pipor och i prec-pipor av olika mått (Diameter?). Allt från springers till AEG, även AEP.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ministry »

Oerhört nöjd med SRC:s kulor.

99kr/kg från RSM, icke alls illa.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Helix
Inlägg: 149
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:45 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Helix »

kulor finns det ju en uppsjö av, mina erfarenheter är dock

excel/Devil, matar riktigt KASST i allt jag spelat med... 0.20-0.40 även dålig träffbild

i allt automatigt (m4, m249 och pistoler) <m130 så lirar jag BARA JBU 0.28, no exceptions :P
>m130 - <m150 så brukr det luta åt madbull 0.36
m140> (semisnipers/Bolts) så har jag faktiskt upptäckt ett nytt jäkligt najs märke, PHX 0.40 köpt på Miltac, fick en sjuuukt förbättrad träffbild i min CA SR-25 på 157m/s.
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Strigidae
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 15, 2012 12:14 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Strigidae »

TwinkleDew skrev: ASG Bio Blaster (De matar så dåligt att man inte ens kan skjuta fullauto. Håll dig långt borta från dessa!) 0/5
JBU Original (De var bra förr, nu är de i mitt tycke nästan helt värdelösa) 1/5
Upplevde att ASG Bio Blaster matade riktigt bra. Bytte till dessa från KingArms Bio BB. Den enda skillnaden jag har märkt är lite bättre matning och betydligt färre splittrade kulor.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av viqs »

Har tidigare uteslutande rockat Green Devil Bio 0.28 men har vidgat mina vyer till SRC 0.25. De senare är enkla att få tag i, funkar okej i min kinkiga ptw och är halva pengen för en påse green devil.

Kan inte göra något annat än att rekommendera kombon. SRC 0.25 till cqb och Green Devil 0.28 i skogen så slipper man ställa om hopen hela tiden.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Acepalm »

Förut körde jag uteslutande jbu, src och guarder men tog hem en påse green devil då jag hört mycket gott om dessa kulor och herregud vilken skillnad, trodde aldrig kulor kunde förbättra precisionen så mycket eller överhuvudtaget. Nu kostar dom förvisso därefter men i mina ögon värt varenda krona. Gråter varje gång jag tvingas ta kulor av en lagkamrat och spela med något som jag vet presterar sämre. Har man råd att köpa en precpipa har man råd att köpa preckulor anser jag ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Paxz »

Jag är lite kluven med JBU's kulor. Det känns som ena påsen man får är helt värdelös medans den andra (gärna från en annan hemsida men självklart samma typ av påse) funkar kanon.

SRC är helt okej, speciellt till deras pris.
Guarders har alltid funkat bra för mig.
ICS (både svarta och vita) har jag aldrig fått pipstopp med.

Om vi ska snacka biokulor så slår jag ett starkt slag för både Greendevil och Bioval.

Gunfire, Goldfire och ASG Blaster (inte devil) är kulor som orsakat problem allt för ofta. G&G, X-treme precision och Goldenball är kulor som jag fått hem och har testat - de har också varit helt funkis. Har inte haft hemma tillräckligt för att kunna ge ett helt klart besked dock, har inte haft någon större anledning till att testa annat heller då de jag kör mest på alltid funkat.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av TwinkleDew »

Ja ICS är bra också
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av NonEx »

Kör King Arms Heavy Extra Smooth BBs i min KJW KC-02, 10/22, med RA Tech prec pipa. De fungerar bra i 0.3, 0.36 och 0.4, inte skjutit jättemycket så långt men inte stött på problem i alla fall.

Skriv svar