Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av TwinkleDew »

oh y gaawd. då har jag inga 0.28 till min sniper ju. måste köra med en halv påse 0.23 typ resten av månaden -.-
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Endymion
Inlägg: 114
Blev medlem: tor jun 28, 2012 5:18 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Endymion »

Drygt. Ha en enda kulmodell för försäljning och den är alltså värdelös. Låter ju högst meningslöst :x

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Lazt »

Jag kör bara green devil 0.30 till allt, pistoler, ptw, gasbössor, aegs. Funkar sjukt bra. Har man kass hop kan det väl vara svårt med tunga kulor, men då har man ett annat problem än kulorna kan jag tycka. Den enda kompromissen är möjligtvis i cqb då en tyngre kula är lite långsammare de första 10-20m.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av BlackGoat »

Endy & Twinkel: De brukar lagerföra alla varianter av Guarders kulor. Nu är det dock slut på de vanliga vikterna.

Green Devil är dock the shizniz! Bästa kulan alla kategorier enligt mig.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

larseriklindstrom
Inlägg: 48
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:52 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av larseriklindstrom »

Jag har kört mycket med Green Devil tidigare men fick sämre träffbild över 40meter med dem än de bättre kulorna, jag förmodade att det var gjutfel eller dåliga batchar med kulor men prövade inget mer med dem efter det. Frågan är om GD:s ytfinhet blivit så mycket bättre att man borde pröva igen?

JBU var bra tidigare också men de sista tre påsarna jag provat var kassa. Fick höra av en spelare i södra sverige att han satt med 17kg JBU 0,28 som han köpt på bulk, alla påsar han prövat har enbart krånglat i PTW och AEG+precpipa.

Bioval 0,30 har alltid fungerat fint för mig, god träffbild och inga matningsproblem.

KSC 0,30 spelar jag med för jämnan, de är väldigt konsekventa och jag upplever att jag får samma träffbild hela tiden.

Mitt kulval görs med AEG:er med KM 6,04 och Madbull 6,01 pipor. Gummin varierar, Falcon och Guarder silicon för det mesta.
the_passenger@live.se
0700929963 (privat)
0727119044 (spelmobil)

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av BlackGoat »

Larseriklindstrom: JBU har bytt kulor, tidigare va de skitbra. nu är de bara skit.
Allt som är i den nya påsarna (Grön med fönster) och inte de gamla genomskinliga är skräp.

Bioval 0.20 e de enda jag testat och de har fungerat bra. Inte testat mer av dem då de inte finns lagerförda på så många ställen i Sverige. (Köpte mina i Österrike samtidigt som bössa)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av TwinkleDew »

Fick idag hem min beställning från taiwangun.com. Mina fina Well MB03 :D. Hur som haver, jag tryckte i några PJ 0.28 och. Det funkade ju finfint!
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Cire »

Behöver köpa lite kulor imorgon, i någon butik i Stockholm/Norrort.

0,25 Tänkte jag köpa.
Garderoben har Guarder + JBU (Ju unicorn vad nu de är?)
Röda Stjärnan har PJ,Blaster samt G&G

Vad hade ni tagit?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av BlackGoat »

Guarder eller Blaster Devil hade jag kört på i det läget :)
(JB Unicorn, JBU är inget att ha längre, de var bra förut)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av nox_umbra »

Vapen: G&P m4 orginal pipa, cronar ca 110m/s
Kulor jag provat är: guarder 0,25. blaster 0,25 och SRC 0,28. Dom kulorna jag tycker funkar bäst är Guarders 0,25
och sämst är SRC 0,28.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Skriv svar