Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
larseriklindstrom
Inlägg: 48
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:52 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av larseriklindstrom »

the_passenger@live.se
0700929963 (privat)
0727119044 (spelmobil)

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Nitisk »

Twist barrels har jag för mig att det konstaterats att de inte fungerar i airsoftsammanhang. Våra kulor ska bara snurra åt ett håll, och det fixar hop-up'en.
Kulor med gropar har jag ingen aning om, men jag kan tänka mig att det kan bli knas med i alla fall matningen.

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ohman »

+1 på King Arms Platinum, fungerar klockrent, och shoppar du på Striker så har de fortfarande 2 för 200:- vilket innebär att de kostar som en påse SRC!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Purvins »

Kan säga att jag för första gången råkat ut för en påse med dåliga Green Devil i form av .25or. 10-15% av kulorna hade väldigt tydliga gjutskarvar och en del av dem andra problem med ytan.

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av FabianP »

101 inc 0.25 strulade i mina bössor.. dubbelskott, bom etc.
Efter att ha gått tillbaka till Green Devil inga problem. Upplevde att 101 var tröga att mata in i maggen. Inte minst CZ Scorpion..
Lunar
LosPrimosLocos

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Nitisk »

Jag hade matningsproblem med King Arms Platinum 0,28 i mina PTS Epm-magasin. Man kände redan när man laddade magasinen att det tog emot.

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av [KAS]Björn »

Hej jag behöver nya kulor 0,28...
Jag kör med en ak5c första generationen och har löst matarproblemet så pass bra att den matar extremt bra med green devil, men eftersom den är slut i lager och de som säljer dem har hjärnsläpp på prissättningen så undrar jag vilka BB´s som är lika bra behöver inte vara BIO kulor men det prioriteras.
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag gillar open blasters bbs björn. Jag tycker de funkar väldigt bra. Annars har jag hört om folk som gillar swiss arms då green devil är slut.
Open blasters i mina m4or samt pistoler

I min m249 där precision är mindre viktigt så kör jag helst P&J kulor pga priset. Och har inte haft någon matningsproblem som har med kulorna o göra. När jag inte får tag på dem så kör ja 101inc.

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ohman »

Green Devil, SRC eller King Arms Platinum (bra pris på internetbeställning hos striker, 2 för 200:-) är de enda kulor jag kör på regelbundet. På senare tid mest bara Green Devil och KA Platinum eftersom SRC har varit slut i lager i evigheter.

När det gäller KA Platinum så är BIO helt ok, men standard är bättre.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av [KAS]Björn »

söker ett ställe där man kan köpa 25kg bra kulor......

jag har googlat men vill inte köpa tusen kg från alibaba... tipps motages :)
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Skriv svar