Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
GulPotatis
Inlägg: 39
Blev medlem: sön maj 19, 2013 7:57 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av GulPotatis »

Kan kulor fastna i maggen? för ibland när jag skjuter med gunfire-kulor så slutar den mata ibland.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ohman »

Kulor kan absolut fastna i magasinen. Antingen på grund av att du har dåliga magasin, eller att det är dålig kvalitet på kulorna.

Ett tips jag fått för att förbättra matningen i magasinen (om man har problem med det) är att ta en bunt kulor (ungefär vad som går in i magasinet) sätta i en påse, spraya på silikonspray, gnida runt dem lite så att det blir jämnt fördelat över kulorna och sen ladda magasinet med dessa. Detta ger en hyfsat jämn fördelning av silikonspray i magasinet där det behövs.

Kassera kulorna efteråt dock, skjut inte ut dem då får du en massa silikon på hop up-gummit, och det vill du inte :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis
Inlägg: 39
Blev medlem: sön maj 19, 2013 7:57 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av GulPotatis »

Okej! måste vara kulorna då! för magasinen funkar bra med guarder 0.28g men inte med gunfire 0.25g.

Jag letar efter 0,28g BIO kulor som är bra, och till ett bra pris. någon som vet?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ohman »

Green Devil, bra (eller bäst?), fast dyra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis
Inlägg: 39
Blev medlem: sön maj 19, 2013 7:57 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av GulPotatis »

Japp, testat dem men finns inte i 0.28g! men jag letar något i guarders prisklass. Fast Biologiskt nedbrytbara.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av BlackGoat »

Green devil finns visst i 0,28. även 0.30.

Guarder har ju bio-kulor nu också. ingen aning om de är bra dock. Sett dem på taiwangun bland annat.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av ohman »

Röda Stjärnan säljer både 0.28g och 0.30g av Green Devil, för tillfället slut på lagret dock.
Dessa kan kanske vara värda att prova annars. KAs ordinarie Platinum serie är bra:
http://www.strikerairsoft.se/kulor-driv ... -3600.html
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis
Inlägg: 39
Blev medlem: sön maj 19, 2013 7:57 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av GulPotatis »

BlackGoat skrev:Green devil finns visst i 0,28. även 0.30.

Guarder har ju bio-kulor nu också. ingen aning om de är bra dock. Sett dem på taiwangun bland annat.

//BG
Hittar inte BIO kulor av guarder, finns inte på taiwangun. Somsagt letar efter 0.28g BIO kulor i prisklass runt 100kr per kilo

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Welle »

0.28 bio kulor från svensk åf ligger på 180-200 kr kilot.

Gör dig skälv en tjänst och gå in på airsoft.nu, kolla igenom alla återförsäljare och gör en empirisk undersökning om biokulornas kostnadsbild!

Btw, unvik gunfires skräpkulor.
Lite finare, lite bättre

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av TwinkleDew »

GulPotatis skrev:Hittar inte BIO kulor av guarder, finns inte på taiwangun.
Allow me to correct you sir. http://www.taiwangun.com/en/high-precis ... 00-guarder
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar