Cyma M14 gearbox prob

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Allan_g

Cyma M14 gearbox prob

Inlägg av Allan_g »

Jag har bytt pistong och pistong huvud, efter jag monterar ihop gearboxen så verkar den dra pistongen "nästan" till max spänt läge men skjuter inte iväg den.

När jag öppnar gearboxen igen sticker pistongen i rasande fart och skjuter av, men bara när jag öppnar den.

Jag har kontrollerat fyra gånger och få inte till att något skulle vara felmonterat (jag har öppnat den ett par gånger tidigare och fått det till att fungera).

Har något haft liknande beteende och hittat en lösning?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

fet_apa

Re: Cyma M14 gearbox prob

Inlägg av fet_apa »

Om du har haft ihop boxen med de nya delarna och det har funkat förr: kolla batteriet (motorn orkar inte dra runt en hel cykel) och att pistongen löper fritt.

Om det slutade funka när du bytte piston och pistonhuvud: är pistonghuvudet kullagrat kan du ha oturen att kombinationen fjäder och kullager blir för stort för att kunna komprimeras helt och hållet. Kan vara lite knepigt, men med boxen isär prova att för hand kolla så att pistongen kan komma hela vägen bak i boxen (med fjädern i).
<insert 'cool' one-liner here>

Allan_g

Re: Cyma M14 gearbox prob

Inlägg av Allan_g »

Skall testa det, jag har en G&P120 motor med 11,1v lipo så styrkan borde inte vara problemet utan precis som du säger plattsen för fjäder/pistong/pistonghuvudet. Skall testa och kolla om jag kan dra förbi den så tänderna släpper på vredet och skickar iväg pistongen.

Tusen tack för tipset :)
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar