M/S efter uppgradering ..... Updaterad!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
HappyCamper

M/S efter uppgradering ..... Updaterad!

Inlägg av HappyCamper »

Köpte en AW 308 privat här på forumet och tyckte den var mesig så jag skaffade ett 180-kit till den.
Installerade detta igår och tycker fortfarande att den är mesig.... För att överhuvudtaget få liiiite sprutt i den så får jag gå ner till 0,28 bollar men då blir ju kulbanan ganska skev, säljaren säger att där är en Prec-pipa 6,01 monterad, pipan är bytt, det ser man då den är ca 10mm för lång och "muttern" i pipans framkant går inte att skruva in i botten. Detta är inget som stör mig. Hoppen har jag ingen koll på mer än att den funkar.....sådär....

Har skjutit med en annan bössa som har 170-kit och den går faaaaaaan så mycket bättre än min. Jag får ingen rak kulbana med bollar över 0,28. Tycker ju att man borde kunna skjuta med 0,40 bollar iaf. Är jakt och sport-skytt IRL så jag vill ju ha en bössa jag kan skjuta med på spel på mål ÖVER 50m....utan att bli frustrerad av att jag får lobba in de eventuella träffarna....

Idéer ????
Senast redigerad av 1 HappyCamper, redigerad totalt 0 gånger.

Lazt

Re: M/S efter uppgradering .....

Inlägg av Lazt »

som du skriver, hoppen fungerar sådär. Det är den viktigaste biten i hela bössan.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Cpt

Inlägg av Cpt »

Tillverkare?

Har du sett över hop upen? Rekommenderar Guarders nya svarta pistolgummin, dessa har jag fått bra resultat med(om det är TM baserad hop). Har du "Dubbel-point" gummin så ta bort, dessa är PITA och inte värt mödan.

Du kan stoppa in ett 328m/s trim, utan att den kommer gå bättre för det. Se över och vårda hop upen, räcker inte enbart med att det finns en bula när du tittar in i pipan. Är gummit gammalt? Sitter bulan snett? etc etc. Är innerpipan stabiliserad i ytterpipan med barrel spacers?

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Hmm..... Mycket info som är hjälpsam :)

Nu är det tyvärr så att jag är ny inom sporten och var MÄKTA imponerad och stolt över mitt hantverk igår när jag lyckades få upgrade kitet på plats och att den smällde när jag tryckte av.

Hoppen vågar jag inte mig på utan extern hjälp eller om det nu är "enkelt" så får jag försöka pilla själv.

Vet ju inte vad förra ägaren pillat med mer än pipan, dock så var 130 fjädern avskuren med vinkelslip....antagligen för CQB spel. detta framkom dock inte vid köpet så jag var lite förvånad.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Flammdämparen eller muttern som du säger får inte trycka på innerpipan , kan ge problem. Prova att ta bort den och installera om hopgummit och testa sen.

Edit: den har ju ingen flammdämpare dock men ingenting ska trycka in pipan i hoppen iaf.

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Då får jag kapa av ca 10 mm på innerpipan, men det är ju enkelt med vinkelkapen :)

Hoppgummin får jag köpa i eftermiddag, vill nog ha ett nytt i M4:an också, har hört att det gör under för byssen :D

Xelley

Inlägg av Xelley »

Se även till att du använder ammunition av bra kvalité då du har en extremt trång pipa. Det är lätt att kulorna får motstånd i o pipan vid kass ammo.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Well........

Då blev man ju ännu fattigare...... Det visade sig att PrecPipan som säljaren monterat var en Mauser-pipa........ Den passar ju inte i en 308........Så är någon sugen på en Mauser pipa 6.01x500 så säg till!!

Ja, det fick ju bli en ny pipa.....SEN kan ni ge er faaaaan på att byssen sköt :)

HoppGummi hade de inte hemma så det är beställt.

Ammunition, jag kör BARA KingArms bollar i PrecPipor :) De funkar klockrent!

Spawder

Re: M/S efter uppgradering ..... Updaterad!

Inlägg av Spawder »

Sjysst att det löste sig men måste rekommendera guarder 0.40 ammo. Har aldrig haft bättre kulbana och träffbild! och man ser var f** kulorna går!

(Pangar med BAR-10 med Laylax delar i)

Skriv svar