Precisionsproblem. (D-boys M4)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gwlyddyn

Precisionsproblem. (D-boys M4)

Inlägg av Gwlyddyn »

Kollegan har en gammal men oanvänd D-boys M4 som han har problem med. Precisionen har varit nästintill obefintlig sedan den plockades upp ur kartongen.

Den sprider kulorna något fruktansvärt. En går vänster, två till höger etc. Med min begränsade AEG-skill så behöver jag tips på troliga fel innan jag sliter isär den. För mig så känns det som något sitter löst och påverkar kulorna olika från skott till skott. Löst hophus? Innerpipa som rör sig?

A_Müller
Admin

Re: Precisionsproblem. (D-boys M4)

Inlägg av A_Müller »

Kolla Hopgummit och se till så att buckingen sitter korrekt.
Simpelt ingrepp :)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

"Bucking" är väl själva gummit men jag anar att du menar gummidistansen som trycker på den?

Tack för tipset. :)

Lazt

Inlägg av Lazt »

rensa pipan också, den kan vara full med skit redan från fabrik.
innerpipan brukar röra sig men det är kanske en halv mm eller så, lite eltape så slipper man det dock.
Annars som ovan!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Mycket riktigt så vobbla innerpipan 1-1,5 mm i sidled. Detta skall åtgärdas med lite krympslang. Pipan ser dessutom hiskeligt lortig ut.

[EDIT] Pipan rengjord och fixerad. Nu går hon som en dröm. Förvisso en högljudd dröm men en dröm likafullt.

Skriv svar