M203 Long till G&P M16A4 (RAS)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gnasty

M203 Long till G&P M16A4 (RAS)

Inlägg av Gnasty »

Tänkte köpa en M203 granatkastare. Långa versionen, till min G&P M16A4 (RAS). Nu är ju frågan vilken sort man ska ha. Det finns ju en som man fäster via rails, och en annan runt pipan. Ska man ha den runt pipan så måste man ta bort under-railen, vilket kan vara bökigt, men samtidigt mest realistiskt. Eller får man möjligtvis med modifikationer så båda alternativen finns med?

Tror jag varit rätt tydlig i andra trådar att jag försöker skapa en impression av en USMC grunt. Så allt som gör det mest realistiskt, kommer jag försöka dra mig åt :)

Fästs på rails:
Bild

Fästs runt pipan:
Bild

A_Müller
Admin

Re: M203 Long till G&P M16A4 (RAS)

Inlägg av A_Müller »

Pipan, varken svårt eller bökigt alls egentligen.
Stabilare och snyggare dessutom.

Mina 0.02c
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Gnasty

Inlägg av Gnasty »

Right, då blir det en sådan!

Någon rekomendation på just vilket märke? Eller ska man gå Kina-vägen? Helmetall ska det vara.

Denna kanske?
http://batalj.eu/granter-granatkastare/ ... long-.html

Varför står det King Arms i länken, men G&P på sidan?
Senast redigerad av 1 Gnasty, redigerad totalt 0 gånger.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

G&P har jag (lmt varianten med risfäste) och den är riktigt fin . Bra kvalité rakt igenom. Köpte en D boys för snabbfästets skull och sålde kastaren för någon hundring, och tro mig den var inte värd mer. När man jämförde dom båda så var det som att jämföra en riktig med nåt man köpt i leksaksaffären.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Jag, som person, är ju en sån där gammal plastkastare som än idag inte litar på kinakloner. Vare sig utrustning eller bössor.
Jag har erfarenhet med G&G, G&P och KA granatkastare och alla var fina, så där är märken jag IAF skulle ställa mig bakom.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Senchoo

Inlägg av Senchoo »

Om det är impression så skulle jag gå med pipfästande.
Problemet som Daniel Defence löste var just att M203 tillsatserna som var fästa i RIS ofta tog sönder själva RIS-fästet. Men folk ville helst inte gå miste om rail systemet på de andra delarna.
Så då gjorde dem ett RIS där den undre delen går att ta bort utan större ingrep för att göra plats för en 203.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

DD riset mk18, kan man om man har ris m203 även skruva av risfästet på m203 och sedan skruva fast kastaren direkt på risunderdelen om man vill . Sitter riktigt bra då. Kanske inte så true då dock.

Skriv svar