Vart köper ni delar?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Vart köper ni delar?

Inlägg av Poyjs »

Håller på att snurra runt på diverse svenska ÅF för inköp av delar till AEG, motor, kugg, cylinderkit ect. Det vanligaste.

Men jag märker att det är väldigt tunnt på de svenska ÅF jag besöker, vill ju gärna ta allt från en ÅF och inte behöva ta av 3-4 st. Inga nämda så inga klämda....
Nu var det ju 7-8år sedan jag var ute och letade delar så misstänker det har både försvunnit ÅF och uppstått nya.

Vart vänder ni er för att inhandla upgrades till era Aegs nuförtiden? Är det lönt att vända sig utomlands pgr av kronans värde?

Sj tog jag mycket ifrån EhobbyAsia men även där verkat det sina i utbud.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Vart köper ni delar?

Inlägg av Gidappa »

Jag köper ju visserligen enbart delar till gbb. Men antar att det är en liknande situation. Utbudet i Sverige är både dåligt och dyrt.
Just nu handlar jag från JKarmy och Rainbow8 i Hong Kong. Det funkar bra. Blir t.om lite billigare även om det är marginellt. Upplever att detas lagerstatus stämmer också, vilket verkar vara ett problem med vissa HK handlare ibland.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Vart köper ni delar?

Inlägg av Oiric »

Jag brukar hålla mig till diverse återförsäljare inom EU. Priserna känns rimliga, frakt brukar inte springa iväg och man behöver inte krångla med tull och moms.

https://www.taiwangun.com/ och http://airsoftpro.cz/en/ är de två jag brukar kolla mest på.
Nu har jag inte köpt uppgraderingar för AEG-gearbox på länge, mestadels för att till och med "kina-klon tillverkarna" numera har bra delar internt.
Det enda som brukar behöva göras är att shimma om gearboxen så att den slutar skrika, byta till ett fräscht hopup-gummi och vid behov slänga in en high-torque motor.
Den största delen av prestandan sitter i hopup-gummit. Att ha en tät och tyst gearbox är givetvis något som är bra, men om gummit ändå är kass så kvittar det.

Men som vanligt beroende på hur mycket av en perfektionist man är så får man eventuellt börja leta sig vidare till andra återförsäljare. Jag har köpt saker från https://www.skirmshop.nl/en/ också för gummi och pipa som övriga butiker inte hade.

Enda gångerna jag beställer från svenska återförsäljare numera är om jag behöver något inom de närmaste arbetsdagarna, vilket ytterst sällan är fallet.

Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Vart köper ni delar?

Inlägg av Poyjs »

Jag tackar er för era utförliga och informativa svar :)

Skall absolut besöka dessa nämnda ÅF och ja, eran syn och upplevelse ang Svenska ÅF stämmer överens med min upplevelse, att det är just dyrt och ibland obefintliga variationer på diverse delar.

Tack och bock! :D
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar